آخرین خبرها

کاهش افسردگی با ویتامین D

plants414 200x100 - کاهش افسردگی با ویتامین Dپژوهشگران دريافتند: ميزان بالاتر ويتامين d به طور چشمگيري خطر ابتلا به افسردگي را به ويژه در ميان افرادي که سابقه افسردگي دارند، کاهش مي‌دهد. دکتر «شروود براون» استاد روانپزشکي دانشگاه تگزاس و همکارانش با مطالعه بر روي 12 هزار و 600

فرد شرکت کننده از سال 2006 تا 2010 به اين مهم دست يافتند. اين پژوهش نشان داد: کاهش سطح ويتامين d با علائم افسردگي ارتباط دارد و مراقبت‌هاي اوليه از بيماراني که سابقه افسردگي داشته‌اند، ممکن است يک نشانه مهم براي ارزيابي سطح ويتامين d در اين بيماران باشد.

دکتر «براون» اظهار كرد: تا کنون ميزان پايين ويتامين d در بدن انسان با تعدادي از بيماري‌هاي قلبي-عروقي و عصب شناختي مرتبط شناخته شده است. وي ادامه داد: با اين حال اين مطالعه تاييد نمي‌کند که افزايش ويتامين d علائم افسردگي را کاهش مي‌دهد. «براون» افزود: دانشمندان رابطه دقيق بين اين دو موضوع را مشخص نکرده‌اند. اين‌که آيا کاهش ويتامين d در علائم افسردگي موثر است يا افسردگي خودش موجب کاهش سطح ويتامين d مي‌شود يا از لحاظ شيميايي چه اتفاقي مي‌افتد، به مطالعات بيشتري نياز دارد. با اين حال ويتامين d ممکن است در انتقال دهنده‌هاي عصبي، علائم التهابي و عوامل ديگر که مي‌توانند به توضيح رابطه با افسردگي کمک کنند، موثر باشد.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *