آخرین خبرها

کونژکتیویت حساسیتی و سمی

 

greenEye 300x200 - کونژکتیویت حساسیتی  و سمی
کونژکتیویت به معنای التهاب ملتحمه است . این بیماری شایع ترین بیماری چشمی در جهان است .در این متن کونژکتیویت حساسیتی و کونژکتیویت سمی  که دو نوع از انواع کنژکتیویت ها است توضیح داده می شود .
کونژکتیویت حساسیتی التهاب الرژیک یا ایمنولوژیک ملتحمه یک واکنش شدید حساسیتی به عنوان بخشی از علایم رینیت الرژیک (تب یونجه) بوده یا حتی می تواند یک واکنش حساسیتی با علت مشخص باشد. این بیماران معمولا سابقه ای از واکنشهای حساسیتی به مواد حساسیت زای محیطی نظیر گرده گیاهان را دارند. علائم به صورت سوزش، ازدیاد ترشح اشک(اپی فورا)، احتقان عروق ملتحمه و غالبا ترس از نور شدید و وجود ترشحات است . التهاب ملتحمه بهاری که از نوع فصلی است غالبا در هوا و فصول گرم ایجاد می گردد. این عارضه در بچه ها و بزرگسالان شایع است و بیشتر افرادی را مبتلا می کند که دارای زمینه و سابقه اسم یا اگزما هستند برای درمان کونژکتیویت حساسیتی استفاده از داروهای ضد التهاب، کمپرس سرد، کیف یخ، تهویه خنک، داروهای منقبض کننده عروق موضعی مانند محلول اپی نفرین توصیه می شود .
کونژکتیویت سمی این نوع التهاب ملتحمه می تواند در اثر داروها، واکنش به کلر موجود در اب استخرها(اغلب در فصل تابستان)تماس با مواد سمی در کارگران کارخانه ها یا دیگر مواد محرک مانند دود سیگار، اسپری های مو و مواد اسیدی یا قلیایی ایجاد می شود و درمان هم بستگی به نوع عامل ایجادی دارد .

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی نوشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *