آخرین خبرها

کیک کره ای

کره ای 200x100 - کیک کره ایامروز براتون طز تیه کیک کره ای رو قرار دادم کیکی ساده و بسیار خوشمزه

مواد لازم جهت پخت این کیک:آرد 2پیمانه,تخم مرغ 3عدد,پودر قند 1پیمانه,روغن جامد یا کره 3/4پیمانه

شیر  نصف پیمانه,بگینگ پودر 2 قاشق مربا خوری,وانیل 1/2 قاشق چایخوری,اسانس دلخواه مانند رنده پوست پرتقال به میزان دلخواه,پودر کاکائو  2قاشق غذا خوری

طرز تهیه:
ابتدا زرده و سفیده تخم مرغها را جدا كنید و با همزن خشك و تمیز سفیده ها را بزنید تا كاملاً كف كند، سپس در ظرف دیگری كره یا روغن جامد را با همزن می زنیم تا نرم و یكنواخت شود . سپس پودرقند را اضافه كرده و مجدداً با همزن میزنیم.
بعد زرده ها را یكی یكی اضافه كرده و با همزن می زنیم وانیل و اسانس مورد نظرتان (مانند پوست پرتقال یا پودر زنجبیل یا دارچین یا پودر جوز هندی) را هم میافزائیم و مخلوط میكنیم. سپس نصف آرد را كه حتماً الك كرده ایم به همراه بیكینگ پودر و نصف شیر به این مخلوط اضافه می كنیم و تمام مواد را مخلوط می كنیم. سپس باقیمانده آرد و شیر را اضافه كرده و مخلوط می كنیم.
در پایان سفیده ها را هم می افزائیم و با چنگال به آرامی با بقیه مواد و در یك جهت مخلوط می كنیم. فالب مورد نظرمان را كه بهتر است مستطیل شكل و دارای دیواره های بلند باشد چرب كرده و مقداری آرد داخلش می پاشیم ، در صورتیكه مایلید كیك كشمشی داشته باشید در آخر به همراه سفیده مقداری كشمش پلویی را كه از قبل خیس كرده اید هم به مواد كیك بیفزائید.

نصف مواد را در قالب بطور یكنواخت میریزیم سپس كاكائو را با بقیه مواد مخلوط كرده و روی مایه سفید رنگ در قالب كیك می ریزیم. قالب را در فر كه از قبل گرم كرده ایم قرار می دهیم. حرارت فر هم باید تقریباً 175 درجه سانتی گراد باشد.

پس از نیم ساعت یك چاقوی تمیز را در كیك فرو می كنیم اگر چیزی به آن نچسبید كیك حاضر است. می توانیم روی كیك را با پودر قند یا خامه تزئین كنیم.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *