چرا باید ترانه ها بخشی از درس انگلیسی کلاس باشند؟
برای ارائه یک موضوع، یک نکته ی گرامری وغیره
برای تمرین یک نکته ی زبان وغیره
برای تمرکزبر روی خطاها ی معمول زبان آموزان بصورت مستقیم تر
به منظورتشویق به گوش دادن بصورت گسترده وفشرده
برای تشویق دانش آموزان به صحبت کردن درمورد نگرش هاواحساسات
برای پیشبرد خلاقیت واستفاده از تخیل
به منظورارائه فضای آرام در کلاس درس
برای ایجاد تنوع وسرگرمی در یادگیریترانه ها کلاس درس را از یک روال تکراری بیرون می آورند ویادگیری زبان انگلیسی ازطریق آهنگ به بهتر شدن فضای کلاس درس که درآن چه ار مهارت زبان را می توان تمرین کرد کمک می کند.
ترانه ها فرصتی برای پیشرفت یادگیری به صورت خودکار را فراهم می کنند. با استفاده ازآهنگ هامی توان به فرایند فراگیری خودکارتوسط زبان آموزان سرعت بخشید.
علاوه بر این ها دلیل زبانی دیگری نیزبرای استفاده ازآهنگ ها درکلاس درس وجود دارد. برخی ازآهنگ ها،نمونه های عالی ازمحاوره ی انگلیسی هستند که بخشی اززبان مکالمه غیررسمی هستند. البته،بیشترین بخش زبان انگلیسی که دانش آموزان با آن مواجه خواهند شد در واقع زبان غیررسمی است. با استفاده ازآهنگ هامی توانید دانش آموزان را با واقعیت زبان که با آن روبروخواهند شد آماده کنید.
همانطورکه اشاره شده، سه دلیل استفاده از ترانه ها در کلاس انگلیسی به هم گره خورده اند ونشان می دهند که استفاده ازآهنگها در کلاس درس ارزشمند است. گام بعدی دراین روش این است که آهنگ را با یک درس در کلاس ترکیب کنید.