آخرین خبرها

آموزش کوک کردن گیتار

کوک کردن در گیتار و هر ساز دیگه ای مهمترین بخش نوازندگی می باشد . کوک کردن زمانی تاثیر خود نشان می دهد که می خواهید به همرا ساز دیگری هم نوازی کنید . پس حتما قبل از نواختن گیتار و یا هر ساز دیگه ابتدا اونو کوک کنید. در آموزش ما روش های مختلف کوک گیتار را به شما خواهیم گفت امیدوارم که مورد قبول واقع شود.

m giutar 88 01 - آموزش کوک کردن گیتار
کوک کردن گیتار

کوک کردن  گیتار بر مبنای پیانو ( کیبورد )

 اگه یه پیانو یا یه کیبورد در اختیار داشته باشیم.میتونیم بر مبنای اون گیتارمونو به روش زیر کوک کنیم. از سمت چپ سومین کلید پیانو را فشار داده نت می (E) که همان صدای سیم ۶ گیتار است(البته اگه سیم رو از پایین بشماریم) .به همین ترتیب کلید ۶ام همان صدای سیم ۵گیتار (نت لا( A)) است کلید ۹ام صدای سیم ۴ام نت ر (D)  کلید ۱۲ام صدای سیم ۳ام نت سل(G)  کلید ۱۴ام صدای سیم ۲ام نت سی (B) .کلید ۱۷ام صدای سیم ۱ام نت (E) است .پس در کل نت های سیمهای گیتار از پایین به بالا به ترتیب می (E) سی(B) سل(G)  ر (G) .لا(A)  و می (E).(به شکلهای زیر توجه کنید)

tune guitar to piano - آموزش کوک کردن گیتار
کوک کردن گیتار توسط پیانو یا کیبورد

کوک کردن  گیتار توسط تیونر

این روش ساده ترین و کار آمدترین روش کوک کردن گیتاره،میتونید به هر فروشگاه موسیقی نزدیک خونتون برین و یه تیونر تهیه کنید، در حال حاضر که کالاهای چینی همه جارو احاطه کردن تیونر های موجود در بازارهم اکثرا ساخت این کشورند میتونید یه تیونر چند کاره که هم تیونر و هم مترونمه بخرید با قیمتی باور نکردنی و سالها ازش استفاده کنید کار کردن با این تیونرها خیلی سادس اکثر اونا یه عقربه دارند که وقتی شما نتی رو به صدا در میارید شروع به حرکت میکنه و نام نت مورد نظر نواخته شده هم در کنار اون پدیدار میشه که به صورت لاتینه که قبلا بهشون اشاره کردم ،شما با جابجا کردن و چرخوندن کلیدهای کوک گیتار باید کاری کنید تا عقربه به مرکز نیم دایره نزدیک بشه و احتمالا چراغ سبزی زوشن بشه، برخی تیونر ها هم تنظیماتی برای انواع گیتار ها و سیمهای مختلف گیتار دارند که شما قبل از هر کاری باید تنظیمات را انجام بدید و سپس به کوک کردن گیتار بپردازید.

.png - آموزش کوک کردن گیتار
کوک کردن گیتار با تیونر

کوک کردن گیتار بدون ابزار خاصی

 اگه تیونر یا ابزار خاص دیگه ای برای کوک کردن ندارید میتونید از این روش که توضیح میدم استفاده کنید.

 انگشتتونو روی فرت 5 از سیم دوم بزارید،حالا سیم اول و دومو همزمان با هم بزنید،و به صدای اونا گوش کنید باید یک صدای مترادک و یکصدا از هر دو سیم حاصل بشه و اگر اینطور نباشه باید تصمیم بگیرید یکی از سیمها رو بر مبنای دیگری کوک کنید از طریق شنیداری ،مثلا سیم دومو بر مبنای اولی کوک کنید واسه اینکار سیم دومو اینقدر جابجا کنید تا با سیم اول(البته نت فرت 5 یادتون نره که بگیرید)،هم صدا بشه. حالا نوبت به سیم سومه اینبار انگشتتونو روی نت فرت چهارم سیم سوم بذارید و مثل قبل سیم دوم و سومو با هم به صدا در بیارید. سیم چهارم رو هم با گرفتن فرت پنجم با سیم چهارم کوک کنید. سیم پنجم و ششم هم مثل سیم چهارم یعنی با گذاشتن انگشت روی فرت پنجم اونا.(به شکل زیر توجه کنید). باید توجه کنید که با این روش کوک گیتار شما بر مبنای استاندارد(440HZ) ممکنه کوک نباشه ولی اشکال نداره تمام این استانداردها قرار دادی و شما بعد ها یاد می گیرید که می تونید تمام قواعدو نقض کنید. توجه کنید اگه نتهایی که در بالا گفتیمو به تنهایی به صدا در بیارید و گیتار شما کوک باشه لرزشی محسوسو روی سیم پایین او سیم احساس میکنید که این به خاطر عامل تشدید که به علت هم بسامد شدن نتهاست رخ میده و با این روش هم میتونید از کوک بودن گیتارتون اطمینان حاصل کنید.

مجموعه آموزش گیتار را نیز می توانید از این قسمت تهیه کنید

guitar tuning - آموزش کوک کردن گیتار
کوک کردن گیتار بدون استفاده از هیچ ابزار خاصی
3.5/5 - (2 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

یک نظر

  1. عالیییییییییییییییییییییییییییییییییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *