آخرین خبرها

اجرای چند برنامه با هم

Dell Inspiron N5110 200x100 - اجرای چند برنامه با همدر طی روز ممکن است شما در حین کار کردن با کامپیوتر خود با چند برنامه و فایل مشخص بیشتر سر و کار داشته باشید،در ادامه ترفندی ساده برای جمع آوری و اجرا این فایل ها توسط یک فایل مشخص را معرفی میکنیم.

برای شروع ابتدا در مکان خالی یکی از درایوهای ویندوز کلیک راست و از زیر منو گزینه New،گزینه Text Document را انتخاب کنید.

برای فایل متنی ایجاد شده نامی دلخواه انتخاب و سپس آنرا باز کنید.حالا در اینجا شما باید به صورت زیر مسیر فایل هایی که میخواهید با یک کلیک همه آنها اجرا شوند را تایپ کنید.

start “” “مسیر فایل مورد نظر شما”

به طور مثال برای اجرا چندین فایل اجرایی و.. باید مسیرها را اینگونه تایپ کنید:

start “” “D:\Program Files (x86)\Babylon\Babylon-Pro\Babylon.exe”
start “” “D:\Program Files (x86)\SlySoft\CloneCD\CloneCD.exe”
start “” “C:\Users\Ace\Desktop\anzalweb.txt”

میتوانید مسیر هر تعداد فایلی را که میخواهید با هم اجرا شوند را در این فایل متنی وارد کنید.پس از وارد نمودن مسیرها، فایل را ذخیره (Ctrl+S) و سپس آنرا ببندید.حال فایل متنی ذخیر شده را انتخاب کنید و سپس کلید F2 کیبورد را برای تغییر نام فایل فشار دهید.

پسوند فایل متنی را از .txt به .bat تغییر دهید (به عنوان مثال Run Multi App.txt را به Run Multi App.bat تغییر دهید)،سپس Enter را فشار دهید و در پنجره ظاهر شده نیز بر روی Yes کلیک کنید.

اکنون اگر فایل Run Multi App.bat اجرا کنید مشاهده میکنید پس از چند ثانیه فایل های شما با هم اجرا میشوند.

همچنین میتوانید برای فایل خود بر روی دسکتاپ کامپیوتر یک Shortcut ایجاد کنید (بر روی فایل کلیک راست و از گزینه Send to،گزینه Desktop را انتخاب کنید) و سپس با کلیک راست بر روی Shortcut فایل و انتخاب گزینه Properties در پنجره ظاهر شده یک آیکن و کلید میانبر نیز برای راحتی و ظاهر بهتر فایل انتخاب کنید.

 

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *