آخرین خبرها

راه های تقویت اراده

راه های تقویت اراده  » داشتن اراده قوی مهمترین عامل موفقیت هر فرد در زندگی شخصی و اجتمایی  اومی باشد . ولی داشن اراده قوی به کار اسانی نیست و بایستی تمرینات روز مره ای را برای داشتن این عامل مهم زندی انجا م داد . در این قسمت از دانشنامه سعی شده است تا موثر ترین راه های تقویت اراده را که به اسانی قابل انجام هستند ذکر شود تا شاید بتوانیم کمکی به افرادی که دارای اراده ضیف هستند کرده باشیم . پس با دانشنامه تی تیل همراه باشید تا راه های تقویت اراده را بیاموزید.

راه های تقویت اراده

اراده 263x300 - راه های تقویت اراده
تقویت اراده

هدفت را دقیق و شفاف مشخص کن

 هدفی که مطابق با امکانات و استعدادهایت باشد نه جاه طلبانه , و خارج از توانایی های شخصی . در غیر این صورت در مواجهه با موانع سر راه نا امید شده و از دنبال کردن هدفت انصراف می دهی , چون در این مرحله خود را بی اراده و ناتوان تلقی می کنی .

توانایی هایت را بشناس و ان ها را به کار بگیر

 خودت بهتر از هرکس دیگری از استعدادها و توانایی هایت خبر داری , پس برای رسیدن به هدفت , این نیرو ها را بشناس و آن ها را به کار گیر .

برنامه ریزی منظم برای اجرای اهداف

 جدولی تهیه کن و هرنوع فعالیتی را که برای رسیدن به هدفت نیاز داری , در ان یادداشت کن . هر روز صبح به جدول نگاهی بیانداز و موارد اجرایی را عملی کن و شب هم قبل از خواب همان جدول را مورد ارزیابی قرار بده و همه فعالیت های روزانه ایت را که با موفقیت انجام دادی بررسی کن . سپس در صورت موفقیت خودت را تشویق کن و در صورت سهل انگاری که ناشی از دلسردی و عدم اراده است خود را تنبیه کن .

مثبت اندیش باشید

 گفتن یعنی باور داشتن .وقتی می گویی : “من آدم بدشانس و بی اراده ای هستم” یا “من بی استعدادم” در واقع با همین جملات منفی و کوبنده , حکم محکومیت خود را صادر می کنی . چون طرز تفکر , گفتار و کلام توست که شالوده و اساس زندگی ات را می سازد . وقتی نگرش خود را عوض کنی , مطمئنا اتفاقی زیبا در زندگی ات رخ می دهد . با تغییر فکر , کلام و نگاه است که ایده آل ها و اهداف های

مفید زندگی تو شکل می گیرد و با تلاش پیگیر و اراده ی قوی , انتخاب های عالی ات جواب می دهد . یادت باشد فقط 10 درصد از تغییرات مثبت یا منفی زندگی به وقایع بیرونی مربوط می شود و 90 درصد آن به نوع نگرش و اندیشه خودت نسبت به رویداد های زندگی وابسته است . پس از تغییر نگرش میتوانی هر روز عبارات تاکیدی مثبت را تکرار کنی :

من نیروی اراده قوی دارم

اراده ام را تقویت می کنم و امورم را با موفقیت انجام میدهم

با اراده قوی خودم به تمامی اهدافم می رسم .

 خودت هم میتوانی عبارات تاکیدی مثبتی در مورد اراده بنویسی و هر روز تکرار کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *