آخرین خبرها

طرز تهیه ی مارمالاد کیوی

481053 311 300x280 - طرز تهیه ی مارمالاد کیوی

مواد لازم

400 گرم کیوی
300 گرم شکر
2 ق س آب لیموی تازه
1.2 پیمانه آب

ترش و شیرین با کیوی (2)

1- ابتدا کیوی ها را پوست بگیرید و سپس آنها را به چهار قسمت برش دهید. حالا هرکدام از برش ها را به 4-3 قسمت خرد کنید و کنار بگذارید. تعداد برش ها بستگی به اندازه کیوی ها دارد. دقت کنید که برای درست کردن این مارمالاد حدود 400 گرم کیوی موردنیاز است که تقریبا 8 عدد کیوی متوسط می شود.

2- حالا کیوی های خردشده را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی آنها شکر بپاشید. اکنون آب لیمو را روی مواد بریزید و در انتها آب را به مواد اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم روی اجاق گاز قرار دهید و به آرامی همه مواد را هم بزنید و صبر کنید که شکر کاملا در مواد حل شود و مواد به آرامی داغ شوند. حرارت را زیاد نکنید که به سرعت مواد جوش بیایند. بگذارید مارمالاد به آرامی و روی حرارت ملایم آماده شود.

3- در اینزمان که مواد به آرامی روی حرارت در حال پخته شدن هستند، کیوی ها کمی شروع به له شدن می کنند و اب کیوی خارج می شود. آن را مرتب هم بزنید تا مطمئن شوید که مارمالاد به ته قابلمه نچسبد. حالا به کمک گوشت کوب یا وسیله مناسب دیگری کیوی ها را له کنید تا دانه های کیوی جداشده و داخل قابلمه بریزد و مارمالاد غلیظ تر شود، سپس آن را خوب هم بزنید و کمی دیگر بگذارید روی حرارت بماند تا مارمالاد شما آماده شود.

4- در این زمان باید قابلمه را از روی حرارت بردارید و مدتی صبر کنید تا مارمالاد کمی سرد شود. حالا آن را داخل ظرف مناسبی که آماده کرده اید بریزید سپس آن را در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شده، و غلیظ و سفت شود.

می توانید از این مارمالاد برای صبحانه استفاده کنید. همچنین می توانید از آن، برای تزیین کیک ها یا دسرهایتان هم استفاده کنید.

یه جور دیگه

اگر می خواهید به جای مارمالاد مربای کیوی درست کنید، از کیوی های سفت استفاده کنید که زیادی له نشوند. همچنین در طول پخت، کیوی ها را مانند مارمالاد له نکنید.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *