آخرین خبرها

طرز تهیه ی نان برنجي

535755 493 300x284 - طرز تهیه ی نان برنجي

مواد لازم:

350 گرم آرد برنج
90 گرم پودر قند
4 /1 پیمانه گلاب
140 گرم روغن جامد، 1 عدد
تخم مرغ (زرده و سفيد جدا)
تخم خرفه به مقدار لازم

طرز تهیه:

1. ابتدا روغن را در كاسه مناسبي ريخته و با چنگال بزنيد تا نرم شود. سپس پودر قند را اضافه كرده و با همزن بزنيد. بعد از مخلوط شدن روغن و پودر قند، زرده تخم‌مرغ را اضافه كنيد و به هم زدن ادامه دهيد.سفيده تخم مرغ را نيز به صورت جداگانه آن قدر بزنيد تا سفت شود.

2. سپس همراه با گلاب به مخلوط روغن، پودر قند و زرده اضافه كنيد. آرد برنج را هم كم‌كم بريزيد و مرتب هم بزنيد تا به شكل خمير درآيد.

نكته:با توجه به اينكه اين خمير معمولا نسبت به ديگر خميرها شل است، بهتر است آن را در كيسه پلاستيكي ريخته و از شب تا صبح يا حتي 24 ساعت كناري بگذاريد تا استراحت كند.روي يك سيني بزرگ يا پيشخوان آشپزخانه مقداري آرد بپاشيد و خمير را با وردنه روي آن باز كنيد؛ به صورتي كه قطر خمير 5/1 سانتي‌متر شود. سپس آن را با قالب هاي مخصوص، قالب بزنيد. راه ديگر، استفاده از دست است؛ به اين ترتيب كه خمير را با دست شکل داده و در صورت دلخواه روي آن نقش بيندازيد. سپس روي هر كدام مقداري تخم‌خرفه بريزيد.

3. خميرهاي شکل داده شده را در سيني فر بچينيد و فر را با حرارت 170 درجه سانتي‌گراد به مدت 15 دقيقه روشن كنيد. بعد از اين مدت، سيني را خارج كرده و تا زمان سرد شدن كامل نان برنجي ها صبر كنيد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *