آخرین خبرها

قرار دادن لینک در سایت

 links 200x100 - قرار دادن لینک در سایتلينکها يا همان نقاط پيوند صفحات هم،  يک نوع متن به حساب مي آيند، فقط تنها فرقي که بين آنها وجود دارد در اين است که هنگاميکه با موس بر روي آنها ميرويم نشانگر موس شکل دست به خود گرفته تا ما بر روي آن کليک کنيم، البته در بيشتر مواقع رنگ آن هم با متن هاي معمولي فرق دارد…

پس از کليک کردن روي لينکها، ما  به صفحات ديگر يا حتي به سايتي ديگر هدايت ميشويم. تگ مخصوص لينک <a></a> ميباشد که با خصوصيت href آدرس دهي ميشود که آن لينک به کجا وصل خواهد شد. به طور مثال اگر ما بخواهيم يک لينک درست کنيم که به سايت yahoo  متصل   شود بدين صورت عمل ميکنيم،

<a href=”www.yahoo.com”>Yahoo website</a>

 که در مرورگر لينک زير ظاهر ميشود و ما را به سمت سايت ياهو حرکت ميدهد دقت کنيد فقط متني که مابين دو تگ آغاز کننده يعني <a href=” “>و تگ پايان دهنده </a>  نوشته شود در مرورگر به شکل لينک ظاهر ميشود و قابل کليک است

Yahoo website

همانطور که مشاهده ميکنيد به صورت پيش فرض رنگ لينکها آبي بوده و زير آنها خط کشيده ميشود که در بخش Style Sheet شما ياد خواهيد گرفت تا اين خط را برداشته يا رنگ آن را تغيير دهيد. لينکها را مي توان به دو دسته داخلي و خارجي تقسيم کرد، همانطور که از اسمشان پيداست لينکهاي داخلي نقاط پيوند داخل يک صفحه يا صفحات مختلف يک وب سايت ميباشند و لينکهاي خارجي  نقاط پيوند بين دو سايت مختلف ميباشند.

Absolute and Relative

لينکهاي داخلي به دو صورت نوشته ميشوند، يا بايد آدرس کامل وب سايت و فايل را نوشت مانند:

<a href=”http://www.mysite.com/page01.htm”> Page01 </a>

 به اين مدل لينک absolute  ميگويند.

و يا اينکه فقط اسم فايل را بنويسيم البته اگر آن فايل داخل يک دايرکتوري است بايد ابتدا اسم آن دايرکتوري را نوشته سپس نام فايل را مينويسيم. به فرض  مثال اگر لينک ما قرار است به يک صفحه به اسم   Page01.htm  در دايرکتوري بنام htmlpages  متصل شود مجموعه کدي که بايد نوشته شود بدين صورت است:

<a href=”htmlpages/Page01.htm”> Page01 </a>

به اين مدل relative  مي گويند.

دقت کنيد دوستان وقتي صفحه اي که قرار است به اين لينک ما پيوند داده شود دردايرکتوري پايين تر از اين صفحه قرار دارد اينگونه عمل ميشود اما اگر لينک ما  در صفحه اي قرار دارد که قرار است به يک صفحه در دايرکتوري بالاتر از آن متصل شود مي توانيم به جاي اسم دايرکتوري بالاتر از دو نقطه کنار هم( .. ) استفاده کنيم،

<a href=”../page02.htm”> page02 </a>

به طور ساده مي توان گفت که اگر اين صفحه قرار است به صفحه اي داخل دو فولدر تو در تو متصل شود بايد اسم فولدر اول بعد اسم فولدر داخل فولدر اول سپس اسم آن فايل يا صفحه را مينويسيم  ولي اگر در آن صفحه بخواهيم يک لينک بگذاريم که به اين صفحه پيوند داده شود جاي فولدر داخلي و فولدر اول ميتوانيم دو نقطه بگذاريم و سپس اسم اين فايل را بنويسيم يعني بدين شکل:

<a href=”../../thispage.htm”> this page </a>

target

تگ لينک خصوصيتي دارد که توسط آن مي توانيد محل باز شدن و يا نمايش صفحه اي که مي خواهيد به آن پيوند دهيد را کنترل کند که آن صفحه در همان پنجره  يا در يک پنجره جديد باز شود. اين خصوصيت target نام دارد که بايد برابر با يکي از مقادير _blank , _self , _top , _parent  قرار گيرد.

target=”_blank”
اين مقدار يک پنجره جديد در مرورگر باز کرده و صفحه مربوط به آن لينک را نمايش ميدهد._self
اطلاعات صفحه مربوط به آن لينک در همان فريم که لينک قرار دارد نمايش داده ميشود._parent
صفحه مورد نظر در همان پنجره مرورگر باز خواهد شد ، نه در پنجره جديد.

_top
صفحه مربوط به اين لينک هيچگاه در پنجره اي که فريم دارد باز نخواهد شد.

Anchor

 يک نوع لينک هم هست که دو نقطه را در داخل يک صفحه بهم متصل ميکند که به آن anchor  مي گويند. کاربردهاي گوناگوني دارد ولي بيشترين کاربرد اين نوع لينک براي مواقعي است که  طول يک صفحه از سايت زياد شده و در انتهاي همان صفحه شما يک لينک مي گذاريد تا با کليک کردن بر روي آن بيننده سايت شما به بالاي همان صفحه هدايت شود. براي اينکار دو سري تگ لازم است که بايد بنويسيد، يکي جايي است که ميخواهيد لينک به آن متصل شود که بايد آن نقطه از صفحه را نامگذاري کنيد و اين اسم بايد داخل همان صفحه تک باشد يعني در جاي ديگر بکار نبرده باشيد و تگ آن به اين صورت است:

<a name=”top”>

در بين دو علامت ” ” و به جاي کلمه top  هر اسمي ميتوانيد بکار بريد اين نکته را در ذهن داشته باشيد که اين تگ درمرورگر ظاهر نميشود.اما تگ ديگري که نياز است خود کد لينک است وبجاي نوشتن آدرس فايل در خصوصيت href  شما نامي را که انتخاب کرديد به اضافه علامت # را مينويسيد:

<a href=”#top”>top of the page</a>

در مورد لينکهاي خارجي يعني لينکهايي که به سايتهاي ديگر وصل ميشوند بايد از مدل absolute  استفاده کنيد و آدرس کامل را بنويسيد:

<a href=”http://www.sitename.com/page01.html”> link to another site </a>

نکته:  نوشتن پروتکل http://  اجباري نيست و ميتوانيد از نوشتن آن صرف نظر کنيد.

mailto

 علاوه بر اين لينکها شما ميتوانيد براي آدرسهاي ايميل هم لينک درست کنيد که تگ آن به صورت زير ميباشد:

<a href=”mailto:email_address”> my email </a>

کلمه mailto:  به مرورگر ميفهماند که بايد يک ايميل به آدرس بعد از آن فرستاده شود. البته اين لينکها براي بيننده هايي که ايميل هايشان را با برنامه هايي مانند Outlook express  چک ميکنند ، مفيد است چون وقتي که روي اين نوع لينک کليک شود برنامه پيش فرض مديريت ايميل در سيستم عامل کاربر باز ميشود پس براي بيننده هايي که آدرس ايميل ياهو دارند اين کد مفيد نيست بهتر است که آدرس کامل ايميل را نوشته و به صورت يک لينک درست کنيد تا براي کليه بينندگان سايت مفيد باشد، مانند مثال زير:

<a href=”mailto:my_email@domain.com”> my_email@domain.com </a>

البته شما ميتوانيد حتي موضوع و متن ايميل را تعيين کنيد. اگر قصد همچين کاري را داريد پس بايد بلافاصله بعد ازآدرس ايميل داخل تگ يک علامت سوال اضافه کنيد تا مرورگر بفهمد که اين آدرس ادامه دارد و بعد از علامت سوال کلمه subject=  را مينويسيد که اين کلمه نشانگر موضوع ايميل است و هرچيزي که جلوي آن نوشته شود به عنوان موضوع ايميل در برنامه مشخصه نمايان خواهد شد و اگر متن ايميل هم بخواهيد نوشته شود بايد بعد از موضوعي که نوشتيد علامت &  را بگذاريد وسپس کلمه  body= را که نشانگر متن ايميل است و در جلوي علامت مساوي هر متني را ميتوانيد وارد کنيد. بر فرض مثال ميخواهيد که ايميل با موضوع Test و متن Hello my friends  به آدرس ايميل فرستاده شود:

<a href=”mailto:my_email@domain.com?subject=Test&body=Hello my friends”> my_email@domain.com </a>

 توجه داشته باشيد که اگر ميخواهيد اين کد را امتحان کنيد اول بايد برنامه پيش فرض مديريت ايميل مانند نرم افزار Outlook  را براي آدرس ايميل خود تنظيم کنيد.

5/5 - (2 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

15 نظر

  1. حمید سپاهی

    چهطور در سایت برنامه یا شعر گذاشت لطفاً کمکم کنید با تشکر

  2. وکیوم آسیا

    مطالب بسیار مفید بود .متشکرم
    http://www.asiavacuumpumps.com

  3. مطالب بسیار مفید بود .متشکرم

  4. بسیار خوب بود.ممنون

  5. خوب بود ممنون

  6. من میخوام تو سایتم لینک به صورت نوفالو بزارم، اگه میشه اونم توضیح بدید.

  7. ممنون از شما

  8. عباس فعله گری

    باتشکر ممنون از مطالبتون

  9. عباس فعله گری

    باسلام ممنون بابت مطالبتون

  10. عالی بود سپاس

  11. علیرضا فردوسی

    مطالب بسیار مفید بود .متشکرم

  12. عالی بود مرسی

  13. ایا سایت ها برای افراد میهمان جایی دارند که ما لینک بگذاریم ٠؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *