آخرین خبرها

پاک کردن ویروس های فلش مموری

2233015321 200x100 - پاک کردن ویروس های فلش مموریيك كارشناس فناوري اطلاعات گفت: با ارائه برخي ترفندهاي رايانه‌يي مي‌توان به پاک کردن فلش‌مموری ویروسی شده دست يافت.

سميه اميري در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: فلش‌مموري‌ها در حال حاضر داراي كاربرد فراواني هستند و بايد اذعان كرد كه با كمك اين فناوري بسياري از مشكلات در حوزه رايانه قابل حل و آسان شده است كه اين تكنولو‍ژي داراي قابليت‌هاي متفاوتي است.

وي تصريح كرد: اجرای نسخه‌های پرتابل برنامه‌های مختلف، يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي فلش‌مموري است، به طوري كه حافظه‌های فلش در کنار ذخیره‌سازی انواع اطلاعات برای اجرای نسخه‌های پرتابل یا قابل حمل برنامه‌های مختلف هم قابل استفاده هستند و برنامه‌هایی که نیاز به نصب ندارند و تنها با یک کلیک از روی حافظه‌های فلش اجرا می‌شوند.

او ادامه داد: یکی از انواع این برنامه‌ها که بسیار کاربردی است، “اوپن آفیس” نام دارد؛ این برنامه همه امکانات برنامه آفیس مایکروسافت را در خود دارد و همچنین نباید از نسخه‌های پرتابل مرورگرهایی مانند فایرفاکس و تاندربرد غفلت کرد که به ترتیب برای مرور وب و تبادل ایمیل به کار می‌روند و زماني كه امکانات مجموعه آفیس با این دو برنامه ترکیب شود، بخش اعظم نیازهای اداری و تجاری هم رفع می‌شود.

به گفته او راه‌اندازی سیستم عامل از ديگر قابليت‌هاي حافظه‌هاي فلش است؛ از حافظه‌های فلش برای راه‌اندازی یک سیستم عامل کامل با همه امکاناتش هم می‌توان استفاده کرد و این کار در مورد سیستم عامل‌های ویندوز و لینوکس بدون مشکل خاصی ممکن است و هر چند امکانات نسخه‌های پرتابل این سیستم عامل‌ها تفاوت‌هایی با نسخه‌های عادی‌شان دارد، اطلاعات بیشتر در این زمینه در سایت‌های تخصصی فناوری و با انجام یک جست‌وجوی ساده در دسترس است. اميري خاطرنشان كرد: اگر كاربر یک شبکه بی‌سیم دارد می‌تواند با استفاده از تنظیمات مربوط به شبکه بی‌سیم در ویندوز پیکربندی مناسب را برای اتصال حافظه فلش خود به این شبکه انجام دهد و با این کار می‌توان حافظه فلش را برای اتصال رایانه‌ها، چاپگرها و دیگر وسایل جانبی به یک شبکه بی‌سیم مورد استفاده قرار داد.

تنظیم مجدد کلمه عبور نكته حائز اهميت ديگري بود كه وي به آن اشاره كرد و ادامه داد: اگر شخص کلمه عبور خود در ویندوز را فراموش کند حتماً به مشکل برمی‌خورد و راه حل این مسئله آن است که اطلاعات ضروری در این زمینه را ذخیره کند تا در صورت فراموشی یا هر مشکل دیگری به سرعت به اطلاعات مورد نظر دسترسی داشته باشد كه در گذشته این اطلاعات روی فلاپی دیسک‌ها ذخیره می‌شد، اما امروزه با استفاده از حافظه‌های فلش هم می‌توان این اطلاعات را ذخیره کرده و در صورت لزوم آن‌ها را اجرا کرد.

به گفته او ارتقای عملکرد سیستم از ديگر دستاوردهاي فلش‌مموري است، به طوري كه با استفاده از حافظه فلش می‌توان عملکرد ویندوزهای ویستا و ۷ را ارتقا داد. فناوری Ready Boost به منظور افزایش سرعت ویندوز از طریق حافظه‌های فلش ابداع شده است و این فناوری از فضای خالی موجود در حافظه فلش به عنوان حافظه اضافی کمکی برای افزایش ظرفیت حافظه Cache هارد دیسک رایانه استفاده می‌کند و از آنجایی که سرعت حافظه‌های فلش از حافظه‌های سنتی مغناطیسی بیشتر است، استفاده از آن‌ها در این زمینه سرعت سیستم و عملکرد آن را ارتقا می‌دهد. دستورالعمل‌های مربوط به این کارکرد حافظه‌های فلش از طریق بخش کمک یا Help ویندوز در دسترس است. اين كارشناس توضيح داد: اگر كاربر از ویندوز XP استفاده می‌کند می‌تواند برای بهبود و مدیریت بهینه انتقال اطلاعات از USB Flash Drive Manager مایکروسافت استفاده کند و بعد از نصب این برنامه کپی کردن فایل، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات کل حافظه فلش یا هارددیسک، تغییر برچسب درایو و حتی ایجاد فایل Auto run راحت‌تر می‌شود.

به گفته او حفاظت از اطلاعات حساس با رمزگذاری از ديگر دستاوردهاي حافظه فلش است و براي پاک کردن فلش مموری ویروسی شده نيز ترفندي وجود دارد؛ بعضی از اوقات كاربران با قرار دادن فلش‌ مموری در داخل کامپیوتر و با کلیک کردن بر روی آیکون آن در داخل My computer با پیغام‌هایی مثل Access Denied و یا Open With مواجه می‌شوند كه در چنین مواردی اگر هسته اصلی این ویروس بر روی کامپیوتر شخص نباشد به راحتی می‌تواند این ویروس را از روی فلش‌مموری خود پاک کند.

وي ادامه داد: برای این کار كاربر ابتدا بايد My Computer را باز كند، به منوی Tools رفته و Folder Options را انتخاب كند و سپس به تب View رفته و Show Hidden Files and Folders را تیک مي‌زند و Hide protected operating file system تیکش را برمی‌داریم. در ادامه بر روی منوی start کلیک سمت راست کرده و Explorer را انتخاب می‌کند و در پنجره Explorer قسمت سمت چپ آن فلش‌مموری را انتخاب می‌کند و در ادامه فایل‌های Auto run وRecycler را که به صورت پنهان می‌باشند را از سمت راست داخل فلش پاک می‌کند و در پايان كاربر بايد فلش‌مموری را از سیستم جدا کرده و دوباره به کامپیوتر متصل كند و در پي آن به راحتی از فایل‌های فلش‌مموری استفاده کند.

 

 

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

یک نظر

  1. میکروب خسته

    خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *