آخرین خبرها

کلمات پر کاربرد در طراحی سایت

کلمات پر کاربرد در طراحی سایت » کلماتی در طراحی سایت وجود دارد که هر وب مستر و طراح سایتی باید با انها اشنایی داشته باشد کلماتی مثل سئو,تبلیغات کلیکی,بازاریابی محتوا ,بازاریابی رسانه های اجتماعی ,بازاریابی موتورهای جستجو ,الگوریتم,کلمه کلیدی,صفحه نتایج موتورهای جستجو,تبدیل ,متا تگ ها,رنک صفحه, متن لینک

internet marketing words - کلمات پر کاربرد در طراحی سایت

کلمات پر کاربرد در طراحی سایت

این واژگان عبارتند از :

سئو (SEO)

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. منظور از سئو تغییر یک سری عوامل داخلی و خارجی مربوط به وب سایت است به گونه ای که باعث ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو شود.

تبلیغات کلیکی (PPC Advertising)

PPC مخفف عبارت Pay per Click است و تبلیغات کلیکی بدین معنی است که هزینه تبلیغ از بودجه تبلیغ دهنده تنها در صورت کلیک بر روی تبلیغ توسط کاربر کم می شود و به ازای نمایش تبلیغ هزینه ای از بودجه تبلیغ دهنده کسر نمی گردد.

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی اینترنتی درون گرا است که بر پایه معرفی وب سایت بر اساس ایجاد محتوای با ارزش و قابل اشتراک در شبکه های اجتماعی شکل گرفته است. نتایج حاصل از انجام این نوع از بازاریابی یافتن مشتری های جدید و فروش مجدد به مشتری های فعلی بدون پرداخت هزینه هایی همچون هزینه تبلیغات است.

بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)

SMM مخفف عبارت Social Media Marketing و به معنی بازاریابی رسانه های اجتماعی است. این نوع از بازاریابی اینترنتی بر پایه حضور فعال در شبکه های اجتماعی محبوب به منظور افزایش ترافیک وب سایت و ارتباط بیشتر با مشتریان شکل گرفته است. در بازاریابی رسانه های اجتماعی از شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک ، تویتر ، لینکدین و گوگل پلاس استفاده می شود.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing و به معنی بازاریابی موتورهای جستجو است که مفهومی کلی دارد و عبارت است از فرایند افزایش بازدید کنندگان ارجاع داده شده از موتورهای جستجو و یا افزایش حضور در موتورهای جستجو که از دو روش سئو و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو استفاده می کند.

الگوریتم(Algorithm)

روبات های موتورهای جستجو پس از ورود به وب سایت ها محتوای صفحات وب سایت ها را اصطلاحا مورد خزش قرار می دهند و سپس اطلاعات لازم را یافته و آن ها را طبق برنامه های از پیش تعیین شده ای پردازش کرده و فهرست و طبقه بندی می کنند که به این مرحله ایندکس صفحات می گویند تا برای نمایش در نتایج موتورهای جستجو آماده شوند. به این گونه از برنامه های از پیش تعیین شده الگوریتم های موتورهای جستجو گفته می شوند که صاحبان موتورهای جستجو از افشای آن ها به علت امکان سوء استفاده پرهیز می کنند.

کلمه کلیدی (Keyword)

کلمه کلیدی یا کلید واژه به رشته ای از کلمات گفته می شود که جستجوکنندگان در موتورهای جستجو آن ها را در کادر جستجو وارد می کنند. یک کلمه کلیدی خوب ، کلمه کلیدی است که رقابت بر سر آن کم باشد و همچنین تعداد جستجوی زیادی در موتورهای جستجو داشته باشد.

صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP)

SERP مخفف عبارت Search Engine Results Page است و هنگامی که کاربر در موتورهای جستجو عبارتی را جستجو می کند نتایج حاصل را SERP می گویند.

تبدیل (Conversion)

در بازاریابی اینترنتی باید سعی نمود که بازدید کنندگان از وب سایت را به انجام اهداف از پیش تعیین شده برای آنان تشویق نمود. هر گاه بازدید کنندگان از وب سایت اهداف مورد نظر را محقق نمایند تبدیل صورت گرفته است. به عنوان مثال در صورتی که هدف مورد نظر عضویت کاربران در خبرنامه وب سایت باشد در صورتی که بازدید کننده ای از وب سایت در خبرنامه وب سایت عضو شود هدف مورد نظر محقق شده و تبدیل صورت گرفته است

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

CRO مخفف عبارت Conversion Rate Optimization و به معنی بهینه سازی نرخ تبدیل است. بهینه سازی نرخ تبدیل به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که در جهت بهبود تعداد یا کیفیت تبدیل بازدید کنندگان از وب سایت ها به اهداف از پیش تعیین شده صورت می گیرند. به عنوان نمونه در صورتی که هدف ، عضویت کاربران در خبرنامه باشد باید امکان های متفاوت عضویت در خبرنامه را اندازه گیری و تحلیل نمود و موردی که بیشترین نرخ تبدیل را دارد به عنوان مورد مطلوب در نظر گرفت. به عنوان مثال قرار دادن امکان عضویت در خبرنامه در تمامی صفحات وبلاگ در ستون سمت راست را یک گزینه و گزینه دیگر را قرار دهی امکان عضویت در خبرنامه در پایان هر مطلب وبلاگ در نظر گرفت و پس از اندازه گیری ، مورد مطلوب را برگزید.

تست دو بخشی (Split Testing)

تست دو بخشی یا تست A/B بین یک عامل با دو خصوصیت متفاوت انجام می شود. در این نوع تست ، عامل مورد نظر با خصوصیت اول با همان عامل با خصوصیت دوم مورد مقایسه قرار می گیرد تا میزان پاسخ دهی سنجیده شود و از بین دو خصوصیت ، یکی انتخاب گردد . این عوامل می توانند مواردی همچون هزینه ، رنگ ، شکل ، فونت و یا غیره باشند.

 لینک بازگشتی (Backlink)

لینک بازگشتی ارتباط دهنده دو صفحه از طریق کدهای HTML است. لینک بازگشتی به هر دو نوع لینک به صفحات داخلی یک وب سایت و به صفحات در وب سایت های دیگر اطلاق می شود.

متن لینک های بازگشتی از اهمیت زیادی در سئو برخوردار است به طوری که توصیه می شود در متن لینک های بازگشتی از کلید واژه هایی که صفحه مقصد بر اساس آن ها در حال بهینه سازی است استفاده شود.

متن لینک (Anchor Text)

همان طور که از نام آن پیداست به متن لینک های بازگشتی اطلاق می شود. باید سعی نمود که متن لینک حاوی کلید واژه های صفحه مقصد باشد اما تعداد استفاده از کلید واژه ها در متن لینک باید طبیعی باشد و نباید به صورت غیر معمول به تکرار بی رویه کلید واژه ها پرداخته شود که در صورت انجام این کار ، موتورهای جستجو صفحه لینک دهنده را به عنوان اسپم شناسایی می کنند.

رنک صفحه (Page Rank)

رنک صفحه مقیاسی است که توسط گوگل ایجاد شده است. رنک صفحه می تواند عددی بین ۰ تا ۱۰ باشد. رنک صفحه بر اساس تعداد و کیفیت لینک های بازگشتی از وب سایت های خارجی به صفحات یک وب سایت محاسبه می شود.

متا تگ ها (Meta Tags)

متا تگ ها کدهای HTML ای هستند که به وب سایت ها اضافه می شوند و می توانند اطلاعاتی را برای موتورهای جستجو فراهم نمایند بدون اینکه برای بازدید کنندگان وب سایت ها قابل رویت باشند.

5/5 - (1 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *