آخرین خبرها

اشتباهات رایج در یادگیری گیتار که هر نوازنده ای باید بداند

اشتباهات رایج در یادگیری گیتار که هر نوازنده ای باید بداند را در ادامه خدمتتان عرض خواهیم کرد.

اکثر نوازنده های گیتار بعد از خرید گیتار شروع میکنن به تمرین قطعات که این کار کاملا اشتباهه و قبل از شروع نوازندگی باید تئوری موسیقی را یاد بگیرید بعد شروع کنید به تمرین فیزیکی با گیتار.

photo 2021 12 19 22 51 25 1 - اشتباهات رایج در یادگیری گیتار که هر نوازنده ای باید بداند

تئوری موسیقی مهمترین بخش نوازندگیه که خیلی ها از اون غافل می شن.

صحیح نبودن حالت نشستن و گیتار به دست گرفتن هم یکی دیگه از موارده.

هر هنرجوی تازه کاری باید این رو بدونه که موقع ی شروع آموزش ، طرز صحیح نشستن و چطور گرفتن گیتار اهمیت داره. شاید نوازندهایی باشن که خیلی از تکنیک های موثر در نواختن گیتار رو یاد گرفتن، اما به علت بدگرفتن گیتار و یا صحیح ننشستن، نمی تونن به مخاطب حس خوبی رو القا کنن.

photo 2021 12 19 22 50 02 - اشتباهات رایج در یادگیری گیتار که هر نوازنده ای باید بداند

همینطور این عیب‌ها میتونه باعث ایجاد درد در کتف یا کمر بشه خیلی از هنرآموزهای گیتار از درد و ناراحتی شکایت دارن بخاطر این مسئله گیتار زدن مثل هر نوع نوازندگی دیگه ای نیاز به استقرار صحیح بدن داره و این باید از پایه آموزش داده بشه.

برای به دست آوردن مهارت در هر کاری، مخصوصاً موسیقی، نیاز به تمرینه
درسته که معمولا توی زندگی مشغله های زیادی داریم و شاید نواختن و یادگیری گیتار جزء اولویت های ما نباشه اما بهتره که همیشه دقایقی هرچند کوتاه رو به تمرین گیتار اختصاص بدیم و ایده‌ آل ترین زمان برای هر هنرجو 3 یا 4 روز در هفته و حداقل ۳۰ دقیقه تمرین در روزه . این نکته را مد نظر قرار بدید که تمرین هر چند کم باشه ، بهتر از تمرین نکردنه.

photo 2021 12 19 22 51 50 - اشتباهات رایج در یادگیری گیتار که هر نوازنده ای باید بداند
خرید گیتار حرفه ای

مسئله ی بعد انتظار کامل و بی نقص بودن و اجراهای سریع داشتنه
مسلماً اکثر افراد دوست دارن توی هر کاری بی عیب و نقص باشن و سریع کارشون رو انجام بدن

ضرب المثل معروفیه که میگه « گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی». در یادگیری قطعات موسیقی هم باید صبر و تحمل داشت و سعی کنیم نت ها رو به آرومی اجرا کنیم تا ذهن مون به درستی آموزش رو یاد بگیره و تمرکز روی تکنیک هامون رو افزایش بدیم تا اجرای بهتری داشته باشیم.

photo 2021 12 19 22 50 12 - اشتباهات رایج در یادگیری گیتار که هر نوازنده ای باید بداند

استفاده نکردن از مترونوم در تمرینات و درک نکردن ضرب آهنگ هم مورد بعدیه.
درک ریتم آهنگ برای هنرآموز امری ضروریه. چرا که اگه ریتم خوانی رو به درستی درک نکنید، هر چقدرم که تمرین کنید و خوشحال باشید که درحال پیشرفتید اما در نهایت هیچ آهنگی را نمی تونید بدرستی اجرا کنید. راه حل ساده برای برطرف کردن این مشکل، استفاده از مترونومه.

مترونوم؛ حس طبیعی از ریتم رو در شما ایجاد میکنه ، همینطور می تونه یه شمارنده ی مناسب باشه به این معنی که یه شاخص مناسب به شما میده و اگه شما سرعتتون رو کم و زیاد کنید به شما اطلاع می ده .

پس حتی وقتی تبدیل به گیتاریست حرفه ای شدید، استفاده از مترونوم رو فراموش نکنید.

photo 2021 12 19 22 50 16 - اشتباهات رایج در یادگیری گیتار که هر نوازنده ای باید بداند

مسئله ی بعدی استفاده از نت های اشتباه و تنظیم های غیر اصولی برای اجرای قطعاته ما پیشنهاد میکنیم برای تهیه ی نت های موسیقی با کیفیت از وب سایت نت دونی که اولین و بزرگترین آرشیو نت های موسیقی در ایرانه استفاده کنید که خیالتون از صحت نت نویسی قطعات کاملا راحت باشه .

در صورتی که تمایل دارید ویدئو های ما رو از دست ندید در کانال یو تویوب ما عضو بشید و با لایک و کامنت هاتون ما رو حمایت کنید .

 

 


کلیدی:آموزش_گیتار_زدن#آموزش_گیتار_کلاسیک#آموزش_گیتار_پاپ#آموزش_گیتار_جلسه_دوم#آموزش_گیتار_زدن_ساده#آموزش_گیتار_برای_کودکان#آموزش_گیتار_الکتریک#آموزش_گیتار_جلسه_سوم #نوازنده_گیتار_به_انگلیسی#نوازنده_گیتار_الکتریک#نوازنده_گیتار_کلاسیک#نوازنده_گیتار_الکتریک_ایرانی#نوازنده_گیتار_زن#نوازنده_گیتار_برقی#نوازنده_گیتار_ایرانی#نوازنده_گیتار_پاپ #گیتار_یاماها#گیتار_زدن#گیتار_الکتریک#گیتار_کلاسیک#گیتار_آکوستیک#گیتار_برقی#گیتار_یاماها_c70#گیتار_موزیک

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *