آخرین خبرها

انقلاب سوم ایران

انقلاب سوم ایران : همه ما اتفاقات بسیار تلخ و ناگوار پس انتخابات ریس جمهوری در سال 88 را شاهد بوده ایم یا اینکه شندیده ایم جریانات و حوادثی که بعد از ان ماجرا توسط برخی خواص پیش آمد و عکس العمل 9 دی ماه 1388 که به فتنه خاتمه بخشید .

سوم ایران - انقلاب سوم ایران
انقلاب سوم ایران

انقلاب سوم ایران

” روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل همند؛ این انسانها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر برمیکشد و آن را مشخص میکند، متمایز میکند، متفاوت میکند و مثل یک پرچمى نگه میدارد تا راهنماى دیگران باشد. روز عاشورا – دهم محرم – فى نفسه با روزهاى دیگر فرقى ندارد؛ این حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز جان میدهد، معنا میدهد، او را تا عرش بالا میبرد؛ این مجاهدتهاى یاران حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز، این خطورت و اهمیت را میبخشد.”

مردم بر خلاف میل و انتظار خواص همه چیده مان و دمینوی سیاسیون را با درک آنی ، نیاز لحظه ای و آگاهانه خود به نفع نظام دینی و اسلامی تغییر دادند و چهره نفاق و دورویایی آنان را آشکارتر کردند.

که به گفته‌ی رهبر انقلاب: “کار نهم دى ماهِ امسال(1388) هم همین جور بود. شناختن موقعیت، فهمیدن نیاز، حضور در لحظه‌ى مناسب و مورد نیاز؛ این اساس کار است که مؤمن باید این را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن کارى را که باید انجام بدهد، بتواند انجام بدهد.”

مردم خالق حماسه حضور حداکثری و 40 میلیونی 25 خرداد 87 برای پاسداشت آنچه که برای آن اعتقاد داشتند و برای حفظ ارزشها و آرمانهای اولین پیام های این حضور حماسی که در یک روند صد در صد قانونمند و بر پایه مردم سالاری دینی شکل گرفته ، و آن نهال تازه جوانه زده عدالت در اواخر دهه سوم انقلاب بود ،که بدون پشتوانه و حضور خواص ، به پای کار ، و میدان همت آمده اند و ” ملت در نهم دی قوی ترین و آخرین ضربه را به دشمن وارد کرد” …

چرا که پس از گذشت سی سال از انقلاب بارقه های از شعار های انقلابی و آرمان های امام و رهبری در میان برنامه های یکی از کاندیدا های انتخابی به نمایش گذاشته شده بود … و تا آن لحظه در فضای خفقان حضور آقازاده و اربابان حلقه به گوش توسعه اقتصادی و سیاسی حرفهای از جنس و از دل مردم به زبانها نیامده بود …

و این شعار عدالت ، حداقل پیش نیاز تداوم ، بقای و پویایی انقلاب کبیر و مردمی جمهوری اسلامی ایران بود که مورد طمع و تعرض مافیای زر و زور مستر و پنهان در پشت نقاب سازندگی و اصلاحات واقع گرفته بود …

در مقابل شعار عدالت خواهی که به مذاق برخی از خواص دنیا طلب خوش نیامده جریانی با یک بیماری و قتنه حب و بغض های جاهلی متولد شد که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود، و به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت؛ … تا تجلی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح حاکم بر دلهای مردم و نمادی از بصیرت ، دشمن شناسی و حضور مجاهدانه مردم مسلمان و انقلابی برای پالایش انقلاب از وجود عناصر خائن و فرسوده باشد. و در تاریخ نگاری صحیح و عاقلانه انقلاب توسط مردم نه توسط خواص وامانده و ساکتین ایام فتنه ، ماندگار شود …

بنا به فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری راز ماندگارى این انقلاب، اتکاى به ایمانهاست؛ اتکاى به خداست. لذا شما مى‌بینید آن روزى که توده‌ى عظیم مردم در سرتاسر کشور احساس کنند که دشمنى‌اى متوجه انقلاب است، احساس کنند که دشمنىِ جدى‌اى وجود دارد، بدون فراخوان حرکت میکنند مى‌آیند. روز نهم دى شما دیدید در این کشور چه اتفاقى افتاد و چه حادثه‌اى پیش آمد.

هنر اصلی امام خمینی(ره)، وارد کردن مردم به صحنه بود و در هرجایی که مردم با شجاعت، بصیرت و عمل متناسب با ایمان خود، وارد میدان شدند تمام مشکلات، و بزرگترین موانع در مقابل اراده مردم از بین می‌رود.

در هر نقطه‌ی از جهان چنانچه مردم با هدف و شعار مشخص و ایمان و عمل متناسب، به عرصه بیایند هیچ عاملی قادر به مقاومت نیست و این یک نسخه کلی برای تمام ملت‌هاست، که امام خمینی(ره) به آن عمل کرد و ملت ایران هم با اعتماد به امام راحل عظیم‌الشان، آن را بصورت عملی اثبات کرد.

آن معجزه‌گری که همه مردم را بسیج کرده، به صحنه می‌آورد و با وجود همه سختی‌ها آنان را در صحنه نگه می‌دارد، ایمان قلبی و دینی است چرا که بر اساس ایمان دینی، شما در هر شرایطی پیروز خواهید بود و شکست معنایی ندارد.

مقام معظم رهبری (با اشاره به 9 دی)، در این روز، مردم براساس وظیفه دینی خود به میدان آمدند تا نشان دهند بر خلاف تبلیغات فتنه‌گران، مردم ایران ضمن پایبندی به نظام جمهوری اسلامی از عزم و اراده دینی استوار برخوردارند.

همانگونه که در ابتدای انقلاب، محرم به کمک این مردم آمد و امام خمینی(ره) فرمود خون بر شمشیر پیروز است ، در قضایای 9 دی هم، عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.

مقام معظم رهبری صبح روز دوشنبه (21 آذر 90) در آخرین لحظات دیدارشان با اعضای ستاد 9 دی دستانشان را به نشانه دعا به سوی آسمان بردند و اینطور دعا کردند:ما هر چه داریم از محرم است. خدا سایه امام حسین علیه السلام را از سر ما کم نکند. اگر در حماسه 9 دی پیروزی حاصل شد به خاطر امام حسین علیه السلام بود.خدا سایه محرم را از سر ما کم نکند که هر چه داریم از آن است. 9 دی و رفع فتنه هم از برکت محرم بود.

منبع : دانشنامه تی تیل , انقلاب سوم ایران

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *