آخرین خبرها

بیوگرافی حمید حامی _ Biography of Hamid Hami

بیوگرافی حمید حامی _ Biography of Hamid Hami

 

 

 

بیوگرافی حمیدرضا حامی

حمید حامی مطرح در عرصه ی موسیقی از زندگی اون چی میدونید ؟

حمیدرضا حامی متولد 14 خرداد 1355 در تهرانه ،و در حال حاضر خواننده ست آقای حامی دیپلم تجربی داره و تحصیلاتش رو در کلاس های دکوراسیون جهاد دانشگاهی بدلایل نامعلومی نیمه تمام رها کرده و اینطور میگه که : پدر و مادرش صدای خوبی برای خوندن داشتن و اون صداش رو از اونها به‌ ارث برده . حميدرضا حامی در یه خانواده ی هنرمند و عاشق موسیقی بدنیا اومد ، پدر و مخصوصا مادرش صدای خیلی خوبی داشتن . حمید حامی در کودکی بسیار خجالتی بود و با وجود صدای خوبش هیچوقت حاضر به شرکت در گروه سرود مدرسه نشد اما در 11 سالگی با خوندن در یک جمع خانوادگی این خجالت از بین رفت بصورت حرفه ای در سال 1377 با خوندن تیتراژ فیلم فالگیر خوانندگی رو شروع کرد و اولین آلبوم خودش رو با نام حامی در سال 1379 انتشار داد اون میگه قبل از اين‌ كه به صورت حرفه‌ای خوندن رو شروع کنم با پيام میر جعفری كه هر دو در یک محله بودیم آشنا شدم، اون نوازنده ی پيانو بود و الان هم در ارمنستان مشغول تحصیل موسیقیه . اون در اون دوره منو با رضا اردلان آشنا كرد، ايشون در سينما صدابردار و صداگذار هستن و همين آشنايي باعث شد من قطعه ی با صداي بی صدا رو درسال 73 بخونم كه در يك مجموعه تصويری که نمی‌ دونم پخش ‌شد یا نه استفاده شد بعد از ‌اون هم رفتم سربازی و در اونجا با برادرزاده ی علی حاتمی، كارگردان آشنا شدم كه ايشون هم منو به فريبرز لاچينی معرفی كردن ولي اولين كاری كه به صورت حرفه‌ای خوندم براي فيلمي بود به نام فال‌گير كه آهنگسازش علی راست‌ گفتار بود .

 

گروه نت دونی به پاس قدردانی از این هنرمند محبوب تمام آثار ایشون رو نت نویسی کرده و در وبسایتش در اختیار کاربران قرار داده.

 

اون میگه که یکی از اصلی‌ ترین دلایل دور شدنم اُفت صدام بود اون زمان هراس عجیبی سراغ من اومده بود که اگه صدام رو از دست بدم، چه اتفاقی قراره برای من بیفته ؟

ولی بعد از مدت کوتاهی متوجه شدم که بسیاری از خواننده‌ های مطرح موسیقی جهان هم با این مشکل دست و پنجه نرم کردن من تحقیق کردم و فهمیدم که خیلی‌ ها با جراحی یا گفتار درمانی دوباره تونستن به روزهای اوج‌ شون برگردن و خیلی از اونها هم با تمرین در کنار درمان تونستن مسیر هنری خودشون رو ادامه بدن اولين كنسرت زنده‌ م با اركستر در مراسمي در سال 78 بود كه من به همراه حميد خندان و حميد طالب‌ زاده این برنامه رو اجرا كرديم، اون موقع در اركستر من همه ، بچه‌ ی شمال بودن كه بعدها همگی از نوازنده‌ هاي بزرگی شدن، اون موقع اونها همه نوجوان بودن هنوز ازدواج نکردم ! اما امیدوارم به زودی این اتفاق بیفته. من اعتقاد دارم هر وقت قسمت باشه آدم ازدواج می کنه و آدم نباید زیاد برای ازدواج کردن دست و پا بزنه.

 

بعضی از طبقات جامعه توان خرید آلبوم اورجینال رو ندارن، اونها اگر آلبومم رو کپی کنن، حلالشون می کنم؛ ولی افرادی رو که توانایی خرید دارن و آلبوم رو کپی می کنن حلال نمی کنم.

 

از همون سال‌ های اول خیلی به لباس توجه می‌ کردم شاید برمی‌ گرده به تربیت خانوادگیم، پدر و مادرم خیلی بیشتر از حد نرمال به شیک‌ پوشی و خریدن لباس خوب برای ما توجه می‌ کردن در ضمیر ناخود آگاه من و برادرهام حک شده که لباس شیک پوشیدن یک حُسنه شعر چیزی نیست که احساس توانمندی در اون بکنم، روی آهنگ‌ سازی انرژی بیشتری می‌ذارم، عکاسی هم کاریه که دوست دارم وقتم رو صرف اون کنم حامی تا به حال تیتراژ فیلم های ● سام و نرگس ● گل یخ ● فالگیر و ● هدف اصلی رو خونده .

 

همکاری های حمید حامی

حمید حامی با موسیقی‌ دانانی مثل : بابک بیات، مجید انتظامی، ناصر چشم آذر، محمدرضا چراغعلی، شاهین فرهت و … همکاری داشته‌ و علاوه بر آلبوم‌ های مستقلش در سمفونی ایثار مجید انتظامی و سمفونی پیامبر شاهین فرهت نیز حضور داشته‌ . آلبوم «یک لحظه عاشق شو» حمید حامی بهترین اثر منتشر شده در سال ۹۲ در حوزهٔ موسیقی پاپ معرفی شده و از اون به عنوان «آلبومی که جان تازه به موسیقی ایران بخشیده » یاد میکنن . این آلبوم، عنوان بهترین آلبوم موسیقی پاپ در بخش کارشناسی دومین جشن سالانه موسیقی ما رو به خودش اختصاص داد و حمید حامی، تندیس و لوح جشنواره رو دریافت کرد .اون همچنین از اعضای هیئت داوران بخش موسیقی جشنواره سیمرغ در سال ۱۳۹۷ بود.

 

Screenshot 2022 01 28 155445 - بیوگرافی حمید حامی _ Biography of Hamid Hami

 

5/5 - (1 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *