آخرین خبرها

بیوگرافی داریوش – Biography of Dariush

بیوگرافی داریوش – Biography of Dariush

فراز و نشیب های زندگی داریوش ؛ داریوش اقبالی متولد 15 فروردین 1329 در تهرانه فارغ التحصیل مقطع دیپلمه که فعالیتش رو با موسیقی از دوران کودکی شروع کرد تا اینکه بارها بخاطر آهنگ های سیاسی در دوران پهلوی زندانی شد.

پدر داریوش اقبالی که بود

پدرش محمود اقبالی اهل شهرستان میانه ی آذربایجان شرقی و املاک دار بود، داریوش با اینکه در تهران به دنیا اومد مدتی در میانه بود و بعد در کرج بزرگ شد اولین بار سال 1338 وقتی 9 ساله بود خوندن رو از جشنی در مدرسه شهرآرا شروع کرد بعدها در راهنمایی و دبیرستان هم در همایش های مدرسه می خوند.
داریوش در سال 49 وقتی 19 ساله بود با حسن خیاط باشی بازیگر و کارمند تلویزیون آشنا و بوسیله ی اون برای حضور در موسیقی حرفه ای تشویق شد در همین سال بود که با خوندن ترانه ی ” به من نگو دوست دارم ” با آهنگسازی درویش مصطفی جاویدان بسیار مورد توجه قرار گرفت.

photo 2022 01 05 19 36 46 - بیوگرافی داریوش - Biography of Dariush

جالبه بدونید آهنگ ها و آثار زیبای این هنرمند بزرگ بصورت تمام و کمال توسط گروه نت دونی نت نویسی شده و در وب سایت این گروه قرار داده شده تا هنرمندان و موسیقی دانان عزیز ایرانی بتونن با مراجعه به این وب سایت از آثار این خواننده محبوب بهره مند بشن.

داستان دستگیری داریوش

داریوش کم کم جا افتاد تا اینکه با خوندن برخی ترانه های سیاسی علیه حکومت ظالم پهلوی چندین بار دستگیر و روانه زندان شد در نظرسنجی مجله جوانان در سال 1356 اون بعنوان محبوب ترین خواننده ایران انتخاب شد داریوش سال 57 وقتی 28 ساله بود در یکی از برنامه های زنده ش توسط دختری بنام مریم مورد حمله ی اسید قرار گرفت و از ناحیه صورت دچار سوختگی شد این دختر مدعی بود بخاطر عشق داریوش از همسرش جدا شده اما داریوش حاضر نیست باهاش ازدواج کنه تا اینکه تصمیم گرفته اون را از بین ببره بعد از ماجرای اسیدپاشی داریوش برای درمان راهی لندن شد و تصمیم گرفت در همون جا بمونه .
photo 2022 01 05 19 39 41 - بیوگرافی داریوش - Biography of Dariush
بیوگرافی داریوش
توی دو سال انگلیسی یاد گرفت و شروع به خوانندگی کرد.بعد از مدتی راهی لس آنجلس شد و حالا در فرانسه زندگی می کنه اون میگه :
کودکی تاریکی داشتم و فرزند طلاق بودم، دو برادر دیگرم هم قربانی هیولای اعتیاد شدن و فوت کردن، به همین خاطر در تنهایی و انزوا؛ فقط صدا و آواز مرهم زخم هام شد.
اولین بار زمانی که در ایران بود عاشق دختری شد اما اون توی یه سانحه رانندگی درگذشت تا اینکه سال 55 با گوگوش که از بهروز وثوقی به تازگی طلاق گرفته بود ،نامزد کرد این نامزدی پنهانی 1/5 سال بیشتر طول نکشید چون داریوش بخاطر اسیدپاشی 70 درصد شنواییش رو از دست داد و مجبور شد برای درمان راهی انگلیس بشه داریوش برای بار دوم زمانی که در آمریکا زندگی می کرد با دختری بنام فیروزه ازدواج کرد که ثمره این زندگی دخترش بیتاست ؛ هر چند این زندگی هم بعد از مدتی به طلاق ختم شد.

photo 2022 01 05 19 14 25 - بیوگرافی داریوش - Biography of Dariush

ازدواج سوم داریوش

داریوش اقبالی در سال 81 وقتی 52 ساله بود برای سومین بار با خانمی بنام ونوس ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک پسر نوجوان بنام میلاده داریوش که مثل برادرانش سالها درگیر اعتیاد شده بود، سال 87 موفق شد برای همیشه اعتیادش رو ترک کنه و حالا خودش بنیاد غیرانتفاعی ترک اعتیاد آینه را تاسیس کرده این بنیاد از زمان تاسیس تا بحال موفق شده 40 هزار نفر را ترک اعتیاد بده داریوش در دوران فعالیت هنری ش تجربه بازیگری در دو فیلم بنام یاران در سال 53 و فریاد زیر آب در سال 56 رو داره که موسیقی این دو فیلم رو هم خودش خونده .
_______________________________________________________
کلمات کلیدی : زندگینامه داریوش اقبالی , بیوگرافی داریوش اقبالی , داستان ازدواج داریوش اقبالی , آهنگ های داریوش اقبالی , داریوش , داریوش اقبالی ,
5/5 - (2 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *