آخرین خبرها

بیوگرافی سالار عقیلی _ Biography of Salar Aghili

بیوگرافی سالار عقیلی _ Biography of Salar Aghili

 

 

بیوگرافی سالار عقیلی

از زندگینامه ی خواننده ای که برای اولین بار در ایران حنجره ی خودش رو بیمه کرده چی میدونید ؟

سالار عقیلی متولد 11 آذر 1356 در تهران ، خواننده موسیقی سنتیه دانش اموخته ی هنرستان موسیقی سوره و فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری تئاتره که از 8 سالگی نواختن ساز رو شروع کرد و حالا می خونه ایشون اولین کسیه که در ایران حنجره ی خودش رو بیمه کرده . سالار عقیلی در 15 آبان 1395 با حضور در مرکز همایش های بیمه ی ایران برای اولین بار در تاریخ صنعت بیمه ، حنجره ی خودش رو به مبلغ 1 میلیارد تومن بیمه کرد نام اصلیش میرسالار مسلمی عقیلی هست ، اون از پدری اهل کردکوی گلستان که وکیل دادگستری بود و مادری اهل آذربایجان و کارمند در تهران متولد شد سال 1364 در 8 سالگی یادگیری موسیقی رو با آموزش نوازندگی سازهای مختلف شروع کرد تا اینکه سال 72 با تشویق برادر و مادرش به هنرستان موسیقی رفت اون بعدها در کنار مدرسه زیر نظر استاد صدیق تعریف تا سال 79 دوره ردیف و آواز دید اولین بار در سال 75 وقتی 18 سال بیشتر نداشت در جشنواره موسیقی فجر بروی صحنه رفت که با صدای نابش باعث حیرت تماشاگران شد.

 

 

photo 2022 01 10 18 45 12 - بیوگرافی سالار عقیلی _ Biography of Salar Aghili

 

در ضمن لازمه بدونید که گروه نت دونی تمام آثار این هنرمند فرهیخته رو به طور کامل نت نویسی کرده و در وبسایتش در اختیار دوستدارانش گذاشته.

 

سالار عقیلی با خانم حریر شریعت زاده نوازنده پیانو که بعدا همسرش شد اولین کنسرت خودش رو به یاد استاد بنان برگزار کرد و سال 79 هم خواننده ی آلبوم استاد ارشد طهماسبی شد .

سالار عقیلی سال 73 زمانی که 17 ساله بود از طرف هنرستان به جشنواره فجر رفت و در بخش مسابقه در تالار رودکی حضور پیدا کرد در اون مراسم حریر شریعت زاده هم با خانواده ش بعنوان تماشاگر حضور داشتن که در پایان برنامه با آشنایی این دو شماره تلفن هم، رد و بدل شد این آشنایی و رفت آمد در نهایت سال 79 به ازدواج ختم شد که ثمره ی این زندگی یه پسر بنام ماهور متولد 26 آبان 1386 هست.

 

photo 2022 01 10 18 45 21 - بیوگرافی سالار عقیلی _ Biography of Salar Aghili

 

همسر سالار عقیلی

همسرش حریر شریعت زاده متولد خرداد 1356 در تهران ، نوازنده موسیقیه فارغ التحصیل لیسانس رشته تغذیه و موسیقیه ، یه خواهر و دو برادر داره که بجز یکی از برادرانش که در ایران پزشکه مابقی در آلمان زندگی می کنن از 5 سالگی پیانو رو شروع کرد و بعد دف رو هم یاد گرفت و حالا در کنار همسرش سالار عقیلی علاوه بر نوازندگی پیانو، تهیه کنندگی کارهاش رو هم برعهده داره.

 

سالار عقیلی در برنامه من و تو

آقای عقیلی بهمن 1394 زمانی که برای برگزاری کنسرت در لندن حضور داشت دعوت شبکه من و تو رو پذیرفت و در استودیوی این برنامه حاضر شد این برنامه گرچه حرف های سیاسی نداشت اما به دستور وزیر ارشاد ، اون از اجرای افتتاحیه ی جشنواره ی فجر کنار گذاشته شد که در نهایت با عذرخواهی بخشیده شد.

از شاعران کلاسیک سُرا بیشتر علاقمند به شعرهای سعدی ، حافظ ، مولانا ، جامی و عطار هست و از شاعران پیشکسوت آثار آقای دکتر شفیعی کدکنی رو پیگیره سالار عقیلی علاوه بر اجرا و ضبط ، در آموزشگاه ها و هنرستان موسیقی تدریس می کنه و در حال حاضر مدیر آموزشگاه موسیقی راز و نیازه وطن ای هستی من و ایران فدای اشک و خنده تو ..دو آهنگ معروف این خواننده ست.

 

photo 2022 01 10 18 30 00 - بیوگرافی سالار عقیلی _ Biography of Salar Aghili

 

______________________________________________________________________________________________

کلمات کلیدی : سالار عقیلی , زندگینامه سالار عقیلی , زندگینامه سالارعقیلی , سالارعقیلی , حواشی سالار عقیلی, آهنگ های سالار عقیلی ,

4.9/5 - (110 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *