آخرین خبرها

تقویت اعتماد به نفس

به نفس 200x100 - تقویت اعتماد به نفساعتماد به نفس ما در دوران نوجواني و جواني شكل مي‌گيرد؛ به اين معنا كه اگر خانواده، دوستان و اجتماع دائم از ما انتقاد كنند، مشخص است كه اعتماد كمتري به

خودمان خواهيم داشت و احساس ارزشمند بودن را هم از دست خواهيم داد.
عزت نفس پايين منجر به اعتماد به نفس كم مي‌شود و در چنين شرايطي حتي ممكن است نتوانيم به‌ درستي و به‌ موقع درباره موضوعي ساده تصميم بگيريم. در حالي كه تقويت اعتماد به نفس، اولين قدم براي رسيدن به شادي و خوشبختي است.

 

براي اعتماد به نفس اين راه ها را امتحان کنيد:

خوش‌تيپ بودن
هيچ كس به اندازه خود شما درباره وضعيت ظاهرتان اطلاع ندارد؛ بنابراين وقتي ظاهر خوبي نداشته باشيد، كاملا طبيعي است نحوه راه رفتن و تعامل شما هم با ديگران تغيير يابد. البته اين موضوع اصلا به معناي خريد لباس‌هاي گران‌قميت نيست و مي‌توان با صرف هزينه‌اي اندك لباس‌هايي مناسب و زيبا تهيه كرد. در ضمن، سعي كنيد لباس‌هايي را بخريد كه آنها را دوست داريد، چون با اين كار حس بهتري هم خواهيد داشت.

تميز بودن
به ظاهرتان اهميت دهيد و با تميز نگه داشتن آن، حس بهتري را تجربه كنيد. امتحانش ضرر ندارد؛ مي‌توانيد دندان‌هايتان را مسواك بزنيد، لباس‌هاي تميز بپوشيد، موهايتان را شانه كنيد و با صورتي تميز و شاداب در جمع حاضر شويد تا اعتماد به نفس‌تان هم بيشتر شود.

محكم بايستيد
شانه‌هاي آويزان و حركات آرام و بي‌حال، نشان‌دهنده عدم اعتماد به نفس افراد است. اين گروه معمولا علاقه‌اي به خودشان ندارند و شخصيت خود را مهم نمي‌دانند. در حالي كه با تمرين قرار گيري بدن در وضع مناسب، مي‌توانيد اعتماد به نفس بيشتري را تجربه كنيد؛ صاف بايستيد، سرتان را بالا بگيريد و با ديگران ارتباط چشمي برقرار كنيد. با اين كار تاثير مثبتي بر ديگران گذاشته و احساس هوشياري و شادابي بيشتري خواهيد داشت.

ورزش منظم
آمادگي جسماني و وضعيت جسمي مناسب، تاثير بسيار زيادي بر اعتماد به نفس افراد دارد. بنابراين اگر از نظر فيزيكي، وضع خوبي نداريد، ورزش كردن را فراموش نكنيد. همچنين اگر بتوانيد صبح‌ها مشغول ورزش شويد، علاوه بر تاثيرات آن، روز خوبي را هم شروع خواهيد كرد.

به صورت داوطلبانه با سازماني همكاري كنيد
اگر دائم به خودتان و موضوعات شخصي زندگي‌تان فكر نكنيد و كمي بيشتر به فكر سايرين باشيد، نگراني‌تان هم كمتر خواهد شد. همين مساله به ظاهر ساده، اعتماد به نفس شما را تقويت مي‌كند.

بنابراين اگر مي‌خواهيد اعتماد به نفس‌تان پرورش يابد و زندگي شادتري را تجربه كنيد، بهتر است از همين امروز اين شيوه‌ها را تمرين كنيد؛ مطمئن باشيد با تكرار و تمرين به نتيجه دلخواه خواهيد رسيد

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *