آخرین خبرها

چگونه دوست پسر یا دوست دختر خود را فراموش کنیم

چگونه دوست پسر یا دوست دختر خود را فراموش کنیم “

سلام خواهش میکنم به سوال من جواب بدین

من عاشق یه نفر بودم یعنی هنوزم دوستش دارم اما بنا به دلایلی باید و میخوام فراموشش کنم و تا حدود زیادی هم موفق شدم

اما یه مشکلی هست و اونم اینه که من هر وقت ماشینی مدل و رنگ ماشین اون میبینم دوباره یادش میوفتم و دلم براش تنگ میشه و دلم میخواد ببینمش و باهاش حرف بزنم

خوب من که نمیتونم بیرون نرم و نمیتونم ماشینای مثل اونا نبینم حالا به من بگید چیکار کنم که دیگه دیدن ماشین مثل اونم منو یادش نندازه

ازتون ممنون میشم کمکم کنین

girl boy friend - چگونه دوست پسر یا دوست دختر خود را فراموش کنیم
چگونه دوست پسر یا دوست دختر خود را فراموش کنیم

پاسخ مشاور:

از صحبت هایتان بر می آید که طرف مقابلتان جنس مخالف می باشد. اگر شروع ارتباط شما با نگاه و علاقه ی ظاهری و دور از دید خانواده و به طور کلی از راه غیر شرعی و خارج از رسومات خواستگاری متعارف بوده ، من به شما تبریک می گویم که تصمیم درست را انتخاب کرده و ارتباط خود را قطع کرده اید ، زیرا ما معتقدیم که ارتباط با جنس مخالف و ایجاد علاقه قبل از ازدواج از راه غیر شرعی کاملاْ اشتباه بوده و اثرات منفی و مخربی را به دنبال خواهد داشت. اما در مورد سوالتان باید بگویم که قطعاْ شما برای فراموش کردن ایشان در روزها و هفته ها و گاهاً ماه های ابتدایی قطع ارتباط ، سختی هایی را متحمل خواهید شد و این هم به خاطر ایجاد رابطه ی عاطفی بین شما در مدت زمان ارتباطتان می باشد. لذا هرگز در مقابل وسوسه های شیطانی که شما را ترغیب به رابطه ی مجدد می نماید ، تسلیم نشوید و با توکل به خدا مقاومت نمایید.

اما راه هایی که می تواند شما را در مقابله با این وسوسه ها کمک نماید:

– در درجه اول شما بايد افكار خود را كنترل كنيد. به عبارت علمي تر ، در روانشناسي افكار به دو دسته شناور و شناگر تبديل مي شود. شما زماني مي توانيد ايشان را فراموش كنيد كه افكار خود را از حالت شناور به حالت شناگر تبديل نماييد.

افكار شناور چيست؟

بعضي افراد قدرت مديريت افكار خود را از دست داده اند. به عبارت ديگر ذهنشان به هر جايي مي رود و به هر چيزي فكر مي كند . اين افكار را افكار شناور مي گويند.

افكار شناگر چيست؟

افرادي وجود دارند كه افكار خود را مديريت مي كنند. يعني تنها به چيزهايي فكر مي كنند كه خودشان مي خواهند . و اگر در طول شبانه روز ذهنشان ناخودآگاه خواست به چيزي فكر كند سريع آن را كنترل مي كنند. به عبارت واضح تر اين گونه افراد افكار خود را مديريت مي كنند. اين افكار را اصطلاحا افكار شناگر مي گويند.

با اين توضيحات بايد عرض كنم كه ذهن شما به دليل ارتباطتتان با جنس مخالف به صورت شناور و بدون مديريت شما گاهي به او فكر مي كند . و اين فكر كردن باعث ياد آوري خاطرات با او بودن و ترغيب شما به ادامه ي ارتباط مي شود. لذا وظيفه ي شما در چنين مواردي اين است كه افكار خود را به حالت شناگر در اورده تا با مديريت ذهن خود ، به محض فكر كردن به جنس مخالف آن را كنترل كرده و نگذاريد ياد و خاطره ي دوران دوستي برايتان زنده شود.

اما راهكارهاي ديگري كه مي تواند شما را تا حد زيادي آرام كند:

– زمان وسوسه شدن ، به عاقبت شروع مجدد این ارتباط فکر کنید ( آمار طلاق ها در جامعه نشان می دهد که تقریبا ۹۸ درصد ازدواج هایی که با دوستی قبل از ازدواج صورت گرفته ، به طلاق ختم می شود )

– به این فکر کنید که اولین سوالی که مرد بعد از ازدواج و فرو کش کردن آتش عشق از خود می پرسد ، این است که: نکند همسر من قبل از ازدواجمان ، با مرد دیگری نیز در ارتباط بوده باشد. او با خود می گوید : دختری که با من ارتباط برقرار کرده ، مسلماً می تواند با پسران دیگر هم در دوران مجردی ارتباط برقرار کرده باشد. و این افکار زندگی را به طلاق می کشاند ( این مسئله بارها در جامعه ی ما اتفاق افتاده و از حد احتمال گذشته ؛ هر چند که اگر احتمال هم باشد ، باید آن را جدی گرفت)

– دختر و پسری که قبل از خواستگاری با هم ارتباط برقرار می کنند ، به دلیل علاقه ای که بین آنها ایجاد می شود ، عیب های همدیگر را نمی بینند و متاسفانه چشم و گوش بسته ازدواج کرده و بعد از ازدواج ، با سرد شدن آتش عشقشان ، عیب ها را کم کم مشاهده کرده و زندگی شان به تلخی کشیده خواهد شد. و تازه متوجه می شوند که چه اشتباه بزرگی کرده اند (من از این موارد به وفور دیده ام )

– ارتباط با جنس مخالف در دوران مجردي چند آسيب ديگر را به دنبال دارد: اول اينكه دختر و پسر بعد از ازدواج لذت واقعي زندگي مشترك را درك نخواهند كرد ، چون بخشي از مسائل عاطفي را در دوران مجردي خرج كرده اند . دوم اينكه در اكثريت موارد دختر و پسر بعد از مدتي كه از زندگي مشتركشان گذشت ، ديگر به همسر خود قانع نبوده و به سمت ارتباطهاي نامشروع ديگر مي روند ، چون تنوع طلبي در دوران دوستي قبل از ازدواج در انها زنده شده است. اين مورد در مردان قوي تر است

لذا توجه به این موارد ، تا حد زیادی شما را در فراموش کردن ایشان کمک خواهد کرد

اينها بخش كوچكي از ضررهاي دوستي دختر و پر بود كه خدمتتان عرض كردم.

منبع ” http://www.khoshbakhti20.blogfa.com/

3.7/5 - (3 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

2 نظر

  1. خیلی خوب بود. خیلی بهم کمک کرد.
    من و پسر عموم ۴ ماهه ک باهم رابطه داشتیم البته ما نه به هم زنگ‌میزدیم و نه پیام میدادیم ، من فقط اولین بار بهش پیام دادم تا اون بدونه ک بهش فکر میکنم و اونم درباره ام کنجکاو بشه. ک البته اون روز خودمو معرفی نکردم و باهم دعوا افتادیم و در اخر گفتم و کلی خنده و اینا ایشون پیشنهاد رابطه داد اما من قبول نکردم. دو روز بعد این اتفاق من اشتباهی زنگ زدم ولی سریع قطع کردم و بهش پیام ندادم ک عذرخووهی کنم. از اون موقع من اخرین بازدیدش رو همش چک میکردم ، من توی برنامه ی واتس اپ باهاش حرف زده بودم و همون جا بهش اشتباهی زنگ زدم و تو همون برنامه چکش میکردم ، بعد مدتی متوجه شدم ک اونم چک منومیکنه و اونم این موضوع رو فهمید . نه من بهش پیام میدادم و نه اون ، ما با همین ان شدنامون تو وات باهم دوست بودیم و دعوا هم می افتادیم تا ی موقع بهش اشتباهی پیام دادم ، پاک کردم و اونم بهم پیام نداد ولی باهام سرد بود تا ی روز اما بعدش خوب بودیم تا اینک ی روز صبح رفتیم خونشون و من اون روز اثن نگاش نمیکردم و شبش ک باهم دوست بودیم و توی واتس اپ انلاین بودیم من دوباره به اشتباه بهش پیام و سریع پاک کردم ولی ایندفعه اون برام شکلک تعجب فرستاد ، من ازش عذرخواهی کردم اما اون بهم گف :شما .
    باهم دعوا افتادیم منظورم از دعوا اینه ک اون ی خورده فحش میداد و تکیه مینداخت و من فقط با کنایه حرف میزدم و با عصبانیت و فحش نمیدادم. تهش اون شب تموم شد و فرداش ک ان شدم دیدم منو بلاک کرده . از این اتفاق ی روز گذشنه ، میدونم که واقعا چیز مسخره ایی بین من و اون بود. من ۱۴ سالمه و اون ۱۸ . میدونم سنم برا رابطه و اینا پایینه را همینه ک باهاش رابطه نداشتم. میخوام فراموشش کنم ولی چون اون پسرعمومه میبینمش و یادش میوفتم ، لطفا بهم راهکار بدین . ممنونم

  2. ببخشید جواب منو کی میدید؟ اثن جواب میدین یا ن؟
    ممنون میشم بگید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *