آخرین خبرها

طرز تهیه ی استاک

استاک؛ راز یک سوپ خوشمزه

در این بخش برای شما راز غلظت سوپ را برملا مي‌كنيم. در دل اين سوپ غليظ يك سوپ رقيق نهفته است به نام استاك. استاك انواع مختلفي دارد. شما مي‌توانيد آن را با سبزيجات يا گوشت قرمز و گوشت سفيد كه شامل مرغ، ماهي و ميگوست تهيه كنيد. ما استاك مرغ را براي شما انتخاب كرده‌ايم كه با آن سوپ‌هاي خوشمزه‌اي را مي‌توان تهيه كرد.

 

424455 375 300x276 - طرز تهیه ی استاک

 

يك كيلو بال و استخوان را در قابلمه‌اي بريزيد. سه عدد پياز متوسط را خرد كرده و داخلش بريزيد. دو عدد هويج را خرد كرده و همراه سه ساقه كرفس كه خرد كرده‌ايد به مرغ اضافه كنيد. سه حبه سير و يك دسته جعفري و يك عدد برگ بو و سه عدد ميخك نيز اضافه كنيد و حدود شش پيمانه آب يخ داخل آن بریزید.

بعد از اضافه كردن آب، نمك را اضافه كنيد. قابلمه را روي حرارت ملايم قرار دهيد، بعد از گذشت چند دقيقه می‌بینید كه روي آب را كف گرفته است. با قاشق سوراخ داركف را‌ برداريد و دور بريزيد . بعد از گذشت دو ساعت استاك آماده است. در يك صافي دستمال تنظيف بگذاريد و استاك را به آرامي در آن خالي كنيد تا صاف شود سپس آن را داخل شيشه در دار بريزيد و در يخچال نگهداري كنيد.

باید و نبایدهای آغاز یک پذیرایی رسمی را بدانید

مي‌خواهيم با هم نگاهي دقيق‌تر و اصولي‌تر به انواع سوپ‌ها داشته باشيم. اصولا سوپ‌ها در دسته پيش‌غذاها قرار مي‌گيرند و طبق اصول آشپزي فرانسوي سوپ‌ها به دو دسته شفاف و رقيق و كدر و غليظ تقسیم مي‌شوند. مي‌خواهيم براي شما در مورد زيرمجموعه سوپ‌هاي شفاف و رقيق توضيح بدهيم، اما قبل از آن به مواردي در خصوص نحوه صحيح سرو سوپ مي‌پردازيم: تا به حال شده براي مراسم ‌مهماني بخواهيد سوپي تهيه كنيد و در انتخاب آن مردد باشيد؟

بسيار ساده است، نوع سوپ را بايد برحسب نوع غذاي اصلي انتخاب كنيد. هرچه غذاي اصلي سنگين‌تر و حجيم‌تر باشد، سوپ انتخابي بايد سبك‌تر و رقيق‌تر باشد؛ مانند بويون و كنسومه كه از آب رقيق گوشت تشكيل شده است ولي اگر غذاي اصلي شما سبك‌تر باشد يا تعداد ‌مهمان‌ها زياد و ميزان غذاي اصلي كم باشد مي‌توانيد از سوپ‌هاي غليظ مثل سوپ كرم، سوپ صاف آش استفاده كنيد.

پيشنهاد مي‌كنيم هميشه براي غذاي اصلي وقت و هزينه كمتري بگذاريد و لازم نيست چندين نوع غذا تهيه كنيد بلكه بهتر است يك سوپ غليظ در كنار غذاي ساده‌اي كه درست كرده‌ايد، بگذاريد.

براي سرو سوپ از يك بشقاب گود لبه‌دار استفاده كنيد و آن را در يك بشقاب تخت قرار دهيد و قاشق مخصوص را كه برحسب نوع سوپ انتخاب مي‌شود در كنار بشقاب گود و در سمت راست قرار دهيد. براي سرو سوپ‌هاي رقيق از قاشق كشيده و بيضي استفاده مي‌شود. براي سوپ غليظ كه مواد خرد شده در آن وجود دارد، قاشق گرد با دسته بلند به كار ببريد. از قاشق گرد با دسته متوسط رو به كوتاه براي سوپ‌هاي صاف استفاده مي‌شود و قاشق گرد و گود ديگري هم وجود دارد كه براي كنسومه و بويون كه سوپی رقيق هستند به كار مي‌رود.

قبل از ريختن سوپ در بشقاب هميشه آن را هم بزنيد تا موادي را كه براي آرايش سوپ رويش ريخته‌ايد با هم تركيب شوند، مگر اينكه كسي نخواهد از آرايش سوپ برايش بريزيد.

سوپ های آماده

سوپ به عنوان یکی از پر مصرف ترین غذاهای دنیا به صورت آماده نیز تولید و عرضه می شود. معمولا سوپ آماده به دو صورت در بازار پیدا می شود:

سوپ خشک: انواع و اقسام این سوپ در ایران توسط شرکت های گوناگون و در طعم های متنوعی تولید می شود. این سوپ را معمولا باید با آب جوش و گاهی با شیر مخلوط کرد و پس از کمی جوشیدن مواد خشک داخل آن به شکل سبزیجات یا گوشت طبیعی درآمده و قابل سرو می شود. بسیاری برای دست یافتن به طعم بهتر به سوپ های آماده موادی مانند خامه، سبزی معطر ساطوری، گوجه فرنگی و آبلیمو اضافه می کنند.

سوپ کنسروی: این نوع سوپ در خارج از ایران بسیار متداول است، اما به دلایل نامعلومی در ایران تولید نمی شود. کیفیت و طعم سوپ کنسروی بسیار بهتر از نوع خشک است و گفته می شود مواد افزودنی و نگهدارنده آن مانند سدیم کمتر است.

قرص عصاره سوپ آماده: قرص هایی در بازار وجود دارد که با طعم های مختلفی مانند مرغ، گوشت، بره و سبزیجات عرضه می‌شود. درباره مضرات این قرص ها صحبت بسیار است، چون گفته می شود در آن از مقادیر بالایی سدیم استفاده شده است. اما متخصصان معتقدند که مصرف گاه به گاه آن اشکالی ندارد اما بهتر است به صورت مداوم مصرف نشود. در کشورهای پیشرفته در کنار کشتارگاه ها کارگاه هایی وجود دارد که از استخوان و مواد اضافه گوشت و مرغ، استاک یا عصاره تهیه می شود و پس از پاستوریزه شدن در بازار فروخته می شود و نسبتا سالم و پرطرفدار است.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *