آخرین خبرها

طرز تهیه ی قزل آلاي شكم پر

 

535594 674 300x200 - طرز تهیه ی قزل آلاي شكم پر

مواد لازم

1 عدد ماهي قزل آلاي درشت
2ق س گردوي خرد شده
1 ق س زرشک
10 عدد آلو خورشی
50 گرم جعفري خرد شده
1 ق چ سرخالي زعفران ساييده شده
5ق س آب ليموترش تازه
نمك و فلفل به مقدار لازم

مواد لازم براي سبزيجات كنار ماهي:

3عدد سيب زميني متوسط
2عدد هويج
1 پيمانه نخودفرنگي
1 ق چ ادويه كاري در صورت دلخواه
1 ق س جعفري تازه خرد شده
نمك و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

1. ابتدا برشي در شكم ماهي ايجاد كرده و پس از خالي كردن محتويات داخلش، آن را شسته و با نمك و فلفل و آبليمو مزه دار كنيد.سپس گردو، جعفري، زرشك و آلو را در كاسه اي با هم مخلوط كرده و داخل شكم ماهي را با آن پر كنيد. مواد را به اندازه اي بريزيد كه از شكم ماهي بيرون نزند.

2. كف پيركس را با روغن مايع چرب كنيد. سپس ماهي شكم پر را در ظرف قرار دهيد و سطح روي آن را چرب كنيد. فر را روشن كرده و آن را روي حرارت 180 درجه سانتي‌گراد تنظيم كنيد. ظرف حاوي ماهي را داخل فر قرار داده و يك ساعت حرارت دهيد.

3. بعداز گذشت نيم ساعت، ماهي را از فر بيرون آورده و با قلم موي آشپزي سطح آن را به محلول زعفران و مقداري آب ليموترش آغشته كنيد. حالا ماهي را دوباره به فر برگردانيد تا پخت آن نيم ساعت ديگر ادامه پيدا كرده و كامل شود. حالا ديگر ماهي براي خوردن كنار سبزي پلو يا مخلوط سبزيجات آماده است.

روش تهيه مخلوط سبزيجات كنار ماهي:

سيب زميني ها را آبپز كنيد. هويج ها را هم بعد از پوست گرفتن به صورت نگيني خرد كنيد. هويج و نخودفرنگي را جداگانه بپزيد. پس از آنكه سيب زميني ها پخت، آن را به صورت خلالي خرد كنيد؛ سپس سيب زميني، هويج، نخودفرنگي و جعفري را در آن بريزيد. نمك، فلفل و پودركاري را هم به مواد بيفزاييد و هم بزنيد. كمي هم آب ليموترش به آن اضافه كنيد، سپس اين مخلوط را كنار ماهي بريزيد.

فوت وفن

اگر مي خواهيد ماهي را به صورت خوراك با سبزيجات پخته بخوريد و زمان كافي هم نداريد، از كنسرو مخلوط سبزيجات خرد شده استفاده كنيد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *