آخرین خبرها

طرز تهیه ی كيك «به» با سس كارامل

432691 582 300x199 - طرز تهیه ی كيك «به» با سس كارامل

چی لازم دارم؟

آرد: ۳۳۰ گرم
تخم‌مرغ: سه عدد
شكر: ۳۲۰ گرم
روغن مايع: ۲۰۰ميلي ليتر يا يك پيمانه
بيكينگ پودر: سه قاشق چاي‌خوري
«به» رنده‌شده: ۴۰۰ گرم
گردوي خردشده: ۵۰ گرم
نمك: کمی
مواد لازم برای سس كارامل:
شكر: ۱۵۰ گرم
آب جوش: ۱۲۵ ميلي‌ليتر
خلال بادام: ۵۰ گرم
كره: ۴۰ گرم

6 دستور پخت با میوه سوگلی خانواده سیب (ناقص است)

چطور بپزم؟

فر را با دماي ۱۷۵ درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. روغن مايع را همراه شكر و تخم‌مرغ‌ها با همزن‌برقي حدود پنج دقيقه بزنيد تا به صورت كرم درآيد. مواد خشك (آرد، بيكينگ پودر و نمك) را با هم مخلوط كرده روي مواد تخم‌مرغي الك كنيد و با ليسك هم بزنيد، سپس «به» رنده شده و گردوي خردشده را به آن اضافه كرده و مخلوط كنيد. قالبي ۲۵ سانتي را چرب كرده و مايع كيك را داخل آن بريزيد. قالب را مدت ۴۵ دقيقه در طبقه وسط فر قرار دهيد.

بعد از اتمام پخت اجازه دهيد كيك خنك شود. در اين ميان براي تهيه سس كارامل، شكر را در قابلمه لعابي يا استيل ريخته و روي حرارت متوسط بگذاريد تا طلايي شود. آب جوش را درون شكر حل‌شده بريزيد و وقتي جوش آمد و شربت صاف شد، خلال بادام و كره را اضافه كنيد و از روي حرارت‌ برداريد. به‌وسيله سيخ چوبي چند جاي كيك خنك شده را سوراخ كنيد، سپس آن را روي شبكه توري قرار داده، شربت را روي كيك بريزيد و دوباره به مدت چند دقيقه زير حرارت قرار دهيد تا بادام‌ها برشته شوند.

فوت كوزه‌گري

براي تهيه كارامل از قاشق استفاده نكنيد فقط با چرخاندن ظرف، شكر را جابه‌جا كنيد. حرارت نيز حتما بايد متوسط باشد؛ اگر كم باشد كارامل سفت مي‌شود و اگر زياد باشد زود مي‌سوزد. به ياد داشته باشيد كه وقتي آب جوش را اضافه مي‌كنيد شكر كارامل سفت مي‌شود كه با قرار گرفتن روي حرارت متوسط و چرخاندن ظرف دوباره شكر حل خواهد شد. مي‌توانيد به جاي خلال بادام از پرك بادام يا گردوي خرد شده نيز استفاده كنيد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *