آخرین خبرها

طرز تهیه ی کیک ارلندی با موس شکلات

کیک ایرلندی با موس شکلات

z1m94qje10e9ngm2dc3x 300x300 - طرز تهیه ی کیک ارلندی با موس شکلات

 

مواد لازم

مواد اولیه کیک
تخم مرغ (زرده و سفیده جدا) 6 عدد (330 الی 360 گرم )
شکر نصف پیمانه (75 گرم)
پودر کاکائو نصف پیمانه (15 گرم)
آرد ذرت 2 قاشق سوپخوری (18 گرم)
شکلات تخته ای (ذوب شده) 150 گرم
آب 1 قاشق سوپخوری (14 میلی لیتر)
مواد اولیه موس
شکلات تخته ای 450 گرم
شیر (ولرم) نصف پیمانه ( 80 میلی لیتر)
خامه شیرین (فرم گرفته) 3 پیمانه (600 گرم)
پودر کاکائو 2 قاشق سوپخوری (8 گرم)

طرز تهیه

کیک:

1.    فر را روی حرارت 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتی گراد) روشن کنید. قالب گردی (که از پهلو جدا می شود) به ابعاد 25 ×30 سانتی متر را انتخاب کرده، کف آن را با کاغذ روغنی چرب شده بپوشانید. در ظرف مناسبی زرده تخم مرغ و شکر را با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.

سپس پودر کاکائو و آرد ذرت را الک کرده به آن اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید. شکلات و آب را نیز به آن افزوده، هم بزنید تا مواد یکدست شود. سفیده های تخم مرغ را نیز جداگانه در ظرفی با همزن برقی بزنید تا کاملاً فرم بگیرد، سپس در دو مرحله به مخلوط زرده اضافه کنید و با قاشق پلاستیکی (لیسک) آن را هم بزنید تا مایه یکدست شود. پس از آن در قالب بریزید و به مدت 15 الی 20 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. پس از پخته شدن از فر بیرون آورده و بگذارید سرد شود. سپس کاغذ روغنی آن را جدا کرده، مجدداً در قالب قرار دهید.

موس:

2.    شکلات تخته ای را روی بخار آب جوش قرار دهید تا ذوب شود (بن ماری). سپس شیر را به آن افزود، هم بزنید تا یکدست شود. از روی بخار بردارید و به خامه بیفزائید و هم زدن را ادامه دهید تا یکدست شود. سپس روی کیک بریزید. پس از این مرحله کیک را به مدت سه الی چهار ساعت در یخچال قرار دهید. پس از این مدت پودر کاکائو را روی آن به وسیله الک بپاشید و از قالب جدا کنید و به دلخواه برش دهید.

منبع : پرشین وی

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *