آخرین خبرها

معرفی شهر ازمیر در ترکیه

ازمیر سومین شهر بزرک در ترکیه می باشد ازمیر دارای مناطق دیدنی از جمله قلعه کادیفه کاله , پارک كولتور پارك ،Adnan Saygun – پارک ادنان سايگون، پارک  تورگو , مسجد حیسار , مسجد سالپچي , مسجد  اقلو،مسجد كمر التي با دانشنامه تیتیل همراه باشید .

.jpg - معرفی شهر ازمیر در ترکیه
معرفی شهر ازمیر

این شهر که در زبان ترکی ” ازمیر زیبا” نام دارد، بر فراز یک خلیج بلند و باریک واقع شده که توسط کشتیها و قایقهای تفریحی، شیاردار شده است. آب و هوای آن معتدل است و در تابستان، نسیم مداوم و روح بخش دریا ،گرمای خورشید را متعادل می کند.

این شهرکه در پشت پیاده روهای آراسته شده با نخل و خیابانهایی که خط ساحلی را دنبال می کنند ، از دامنه های کوههای اطراف با شیبهای پلکانی افقی به آرامی بالا میرود. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بوده و بندر آن فقط در رده دوم نسبت به استانبول قرار دارد. ازمیر که در تمام طول سال یک شهر بین المللی و سرزنده است، در مدت جشنواره بین المللی هنر ( ژوئن و جولای ) و نمایشگاه بین المللی ( آگوست و سپتامبر ) ، بازدید کنندگان زیادی دارد.

این شهر در اصل در هزاره سوم قبل از میلاد در محلی که امروزه( Bayraklı- بایراکلی) نام دارد تاسیس شد و در آن زمان با شهر ” تروی ” ، که دارای پیشرفته ترین فرهنگ در آناتولی غربی است، مشترک بود. در حدود سال 1500 قبل از میلاد ، این شهر تحت نفوذ قلمروی هیتی ها در آناتولی مرکزی در آمد.در هزاره اول قبل از میلاد ، ازمیر ( Smyrna- سیمیرنا) نامیده میشد و در رده مهمترین شهرهای اتحادیه ایونین ایها قرار داشت. در طول این دوره ، یکی از برجسته ترین نکات این شهر این بود که “هومر” در آنجا سکونت داشت. فتح این شهر توسط لیدیا ایها ، در حدود 600 قبل ازمیلاد، این دوره را به پایان رساند.

در سرتاسر دوره حکومت لیدیا ایها و متعاقب آن فارسها در قرن ششم قبل از میلاد، ازمیر در حد محلی که کمی کوچکتر از یک روستا بود، باقی ماند. در قرن چهارم قبل از میلاد و در دوره سلطنت اسکندر بزرگ ،شهر جدیدی بر دامنه های (Kadifekale- کادیفه کاله قله Pagos-پاگوس ) احداث شد. دوره رومیها در ازمیر که در قرن اول قبل از میلاد آغاز شد، دومین عصر بزرگ این شهر بود. فرمانروایی روم شرقی در قرن چهارم دنبال شد و تا زمان پیروزی سلجوقیها در قرن 11 ادامه پیدا کرد. در 1415 این شهر، تحت حکومت سلطان محمد چِلبی ، به بخشی از قلمرو عثمانیها تبدیل شد.

نقاط دیدنی ازمیر

قلعه کادیفه کاله : با نام قدیمی پاگوس یادگاری از آمازون‌ها و قرن چهارم قبل از میلاد بوده و در دوره‌های امپراطوری یونان، رم، بیزانس و عثمانی دستخوش تغییراتی گردیده است و با ۱۸۶ متر ارتفاع قرن‌هاست که نگهبان دائمی شهر ازمیر و دریای اژه می‌باشد. این قلعه در زمان اسکندر مقدونی توسط یکی از ژنرال‌های او بنام لیسماکوس دوباره سازی گردید که آثار آن تا به امروز باقیست.

Kadife Kale 1 - معرفی شهر ازمیر در ترکیه
Kadife Kale

آرامگاه هخامنشی با شباهت بسیار زیاد به آرامگاه کورش بزرگ در فوچا

 پاركها:  ( كولتور پارك ، Adnan Saygun – ادنان سايگون ، تورگو

مساجد :  (Hisar – حيسار ، سالپچي اقلو، كمر التي)

مستند مکان های دیدنی ترکیه

 اگر قصد سفر به ترکیه را دارید . و از مکان های معروف و زیبای ترکیه اطلاع ندارید حتما این مستند را ببینید این مستند مستندی است به زبان فارسی که کلیه مناطق دیدینی ترکیه رابه تصویر کشیده است این مستند قابل نمایش در دستگاه های دی وی دی می باشد .با دیدن این مستند از یک فرد ترک که در ترکیه زندگی می کند بیشتر اطلاعات خواهید داشت.تمامی مکان های دیدنی ترکیه را به صورت فلیم به نمایش در خواهد اورد و به صورت کلی تاریخچه ای از ان مکان را برای شما معرفی می کند . قبل از رفتن به ترکیه حتما این مستند را ببینید .

 خرید پستی مستند سفر به ترکیه

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *