آخرین خبرها

مناطق گردشگری استان گیلان

یکی از قطب های گردشگری ایران بدون شک استان گیلان بوده و هست استان گیلان با دارا بودن ابشارها کوه ها رودخانه و دریاچه های فراوان با اب و هوای معتدل و مرطوب سالانه پزیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی . خارجی می باشد . برای اشنایی با تعدادی از مناطق گردشگری این استان توریست پذیر با ما همراه باشید .

آبشار سجیران

سجیران - مناطق گردشگری استان گیلان
ابشار سجیران

آبشار سجيران رودسر در موقعیت جغرافیایی E17 50 N59 36 در استان گیلان واقع است. اين آبشار و 3 آبشار در منطقه نمونه ملي گردشگري سجيران زياز قرار دارند ارتفاع اين آبشار به بيش از 60 متر مي رسد. سجیران، روستایی از توابع دهستان اشکورسفلی بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر در استان گیلان ایران است. آبشار سجيران در بيست کيلومتري جنوب رحيم آباد، يکي از جلوه هاي ويژه طبيعت اين منطقه است که زا به هم پيوستن چشمه هاي زلال و متعدد آن به وجود آمده است. اين آبشار در دامنه هاي غربي کوه سماسوس قرار گرفته و مسير دسترسي به آن از کلاچاي و رحيم آباد، مابين رودسر و رامسر مي گذرد.

آبشار لونک

.jpg - مناطق گردشگری استان گیلان
ابشار لونک در استان گیلان

آبشار لونک، این آبشار در منطقه جنگلی کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان پس از شهر سیاهکل قرار دارد و فاصله آن تا شهر سیاهکل حدود ۲۵ کیلومتر است. این آبشار دوقلو می‌باشد. این تنها یکی از آبشارهای کوچک و بزرگ این منطقه می‌باشد. این آبشار در فصل بهارو پاییز آب فراوانی دارد و در تابستان کم آب می‌باشد. این منطقه علاقه‌مندان خاص خود را دارد و زوجهای جوان در روز عروسی خود به کنار این آبشار آمده و عکسهای به یاد ماندنی می‌گیرند.

آبشار لاتون آستارا

LATON1 - مناطق گردشگری استان گیلان
بلنترین ابشار ایران

آبشار لاتون در استان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه جای گرفته‌است .

ارتفاع تقریبی آبشار لاتون ۱۰۵ متر است که بلحاظ بلندی ،مرتفع ترین آبشار گیلان و ایران به حساب می‌آید.

آبشار ویسادار پره سر رضوانشهر

پره سر - مناطق گردشگری استان گیلان
ابشار پره سر

آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است. این آبشار به معنی سایه درخت بید است که در 16 کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر واقع شده و همچون نگینی در دل جنگلهای زیبایی این منطقه می درخشد.

استیل عباس آباد » آستارا

استخر لاهیجان

آرامگاه سید ابوطالب پیشوایی در انزلی

بازار بزرگ محلی خشکبیجار

بازار بزرگ ساحلی آستارا

باغ پرندگان زینتی آستارا

باغ چای عباس آباد آستارا

باغ ملی آستارا

بلوار انزلی

بیلیش بخش عمارلو

عمارلو - مناطق گردشگری استان گیلان
بیلش عمارلو

منطقه ییلاقی بیلیش، در قسمت شمالی روستای خرمکوه واقع شده و با خلشکوه وپوسرا همسایه است. بیلیش با جاده به کلیشم و خلشکوه و بره سر متصل می‌شود.برخی از اهالی خرمکوه در اواخر بهار به بیلیش کوچ می‌کردند و اوایل پاییز به خرمکوه بر می گشتند.یعنی ییلاق، قشلاق می‌کردند و تمام دام‌ها و اسباب اثاثیه مختصر زندگی را به ییلاق بیلیش می‌آوردند. در این محل هر خانواده برای خود خانه‌ای ییلاقی کولام و جایگاهی برای دام‌ها درست کرده بودند.چشمه‌ها، رودهای کوچک وبزرگ، مراتع، علف زارهامحل مناسبی برای زندگی دام‌ها و دامپروری بود.بعد از زلزله سال خورشیدی ۱۳۶۹، همه چیز به یک باره دگرگون شد، خانه‌های ییلاقی تخریب شده و مهاجرت مردم به شهر باعث غفلت مردم از این منطقه ییلاقی شده است.

پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا

جنگلی - مناطق گردشگری استان گیلان
پارک جنگلی

پارك جنگلی بی بی يانلو واقع در روستای بی‌بی یانلو به وسعت ۱۵۱۲ هكتار، جزء جنگلهاي هيركانی غربی و جنگل هلی میان بند محسوب می شود،كه در ضلع جنوب غربی ودر فاصله ۵ كيلومتری آستارا واقع شده است.پارك مذكور داراي جاذبه های طبيعی زيبا و خاصی می باشد كه علاوه بر تنوع فراوان رويشگاههای جنگلی و جانوری آن، وجود چندين دره با دامنه هاي پوشيده از جنگل و چندين قله به عنوان سيمای ويژه و بديع و چشم انداز منحصر به فرد و جالب توجه ای ايجاد كرده، در هر زمانی از سال مشتاقان زيادی را به خود جلب می نمايد.

پارک حیات وحش لوندویل آستارا

پارک جنگلی سیاداران تالش و سورتمه

پل انزلی

پل خشتی لنگرود

پل خشتی رودسر-تمیجان

پل غازیان

غازیان در بندر انزلی - مناطق گردشگری استان گیلان
پل غازیان در بندر انزلی

پل غازیان روی رودخانه انزلی، بین غازیان و میان پشته و در مسیر ارتباطی تهران – رشت قرار دارد. پل غازیان در زمان خود از معدود پل‌های پیشرفته جهان در نوع خود بوده و بر همین اساس، جزو پل‌های تاریخی ایران به ثبت رسیده است.

پوسرا بخش عمارلو

.jpg - مناطق گردشگری استان گیلان
پوسرا

منطقه ییلاقی پوسرا، در قسمت شمالی روستای خرمکوه واقع شده و با چراکوه، بیلسک چاله(به معنی:محل زرشک) و بعضی محلات دیگر همسایه است. پوسرا با جاده به کلیشم و خلشکوه و بره سر متصل می‌شود.اهالی خرمکوه در اواخر بهار به پوسرا کوچ می‌کردند و اوایل پاییز به خرمکوه بر می گشتند.یعنی ییلاق، قشلاق می‌کردند و تمام دام‌ها و اسباب اثاثیه مختصر زندگی را به ییلاق پوسرا می‌آوردند. در این محل هر خانواده برای خود خانه‌ای ییلاقی کولام و جایگاهی برای دام‌ها درست کرده بودند.چشمه‌ها، رودهای کوچک وبزرگ، مراتع، علف زارهامحل مناسبی برای زندگی دام‌ها و دامپروری بود.بعد از زلزله سال خورشیدی ۱۳۶۹، همه چیز به یک باره دگرگون شد، خانه‌های ییلاقی تخریب شده و مهاجرت مردم به شهر باعث غفلت مردم از این منطقه ییلاقی شده است.

تالاب آق آستارا

تله کابین لاهیجان

لاهیجان - مناطق گردشگری استان گیلان
تلکابین لاهیجان

تله کابین احرار یا بام سبز در شهر لاهیجان، استان گیلان، ایران و دارای مناظر زیبای طبیعی است. این تله کابین در پی عقد قراردادی بین شهرداری لاهیجان و شرکت احرار در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد. از آن پس توسط شرکت دوپلمایر اتریش و بخش خصوصی شرکت احرار اداره می‌شود.

جاده زیبای پیر کوه خشکبیجار

خلشکوه بخش عمارلو

خلوپشت

دریاچه ساحلی خشکبیجار

رودخانه گیشه دمرده شهر خشکبیجار

رودخانه جلگه ای جانا کول شهر خشکبیجار

روستای زیبای فرشم خشکبیجار

روستای زیبای بلسکله خشکبیجار

روستای زیبای مریدان خشکبیجار

روستای زیبای شهرستان خشکبیجار

روستای زیبای چهاردِه شهرستان املش

داماش (روستا) بخش عمارلو

.jpg - مناطق گردشگری استان گیلان
داماش

داماش از روستاهای ییلاقی دهستان جیرنده بخش عمارلو، شهرستان رودبار است. این روستا در حدفاصل جاده رشت به تهران، بین لوشان ومنجیل جای گرفته‌است.

دبستان داریوش آستارا

دبیرستان حکیم نظامی آستارا

روستای دربند آستارا

روستای معاف

روستای مژدهه شفت

ساحل حاجی بکنده شهر خشکبیجار

ساحل امیر بکنده شهر خشکبیجار

ساحل امین آباد شهر خشکبیجار

ساحل زیبا کنار شهر خشکبیجار

ساحل رودسر

سفید آب بخش رحیم آباد رودسر

سموش بخش رحیم آباد رودسر

ساحل صدف آستارا

ساحل گیسوم تالش

ساختمان شهرداری رشت

ساختمان قدیمی گمرک آستارا

شیطان‌کوه لاهیجان

کوه - مناطق گردشگری استان گیلان
شیطان کوه

شیطان کوه، کوهی است در شرق شهر لاهیجان و در استان گیلان ایران. در گذشته به این منطقه شاه‌نشین کوه می‌گفتند و برکه‌ای که ۲۰۰ متر عرض و ۷۰ متر طول داشت در جلوی آن بود که برای انبار کردن آب در امر آبیاری از آن استفاده می‌شد. امروز برکه به دریاچه‌ای مصنوعی تبدیل شده که در میان آن جزیره‌ای وجود دارد و عمارت کوچکی در این جزیره خودنمایی می کند. در دل شیطان کوه آبشاری مصنوعی ایجاد شده که آب آن از همین دریاچه که به استخر لا هیجان معروف است، تأمین می‌شود. منطقه خوش آب و هوایی که با آبشار و دریاچه ای به همین نام، گردشگر پذیرترین نقطه لاهیجان به حساب می آید.

عمارت شهرداری بندر انزلی

عمارت شهرداری رشت

عمارت کلاه فرنگی

قلعه بندبن

قلعه لیسار

قاسم آباد

روستای قروق

قلعه رودخان

کاخ سردار امجد تالش

کاخ میان پشته انزلی

روستای لپوندان شفت

مرداب زیبای جیکتاجینان خشکبیجار

ماسوله

مرداب انزلی

مقبره شیخ محمود خیوی آستارا

مقبره مرحوم سیروس قایقران

مناره انزلی

موج شکن انزلی

موج شکن غازیان

موزه نظامی نیروی دریایی

موزه چای ایران لاهیجان

موزه کاکتوس‌ها آستارا

ماسوله رودخان ماکلوان

حیران آستارا

ییلاق آق اولر تالش

ییلاق مریان تالش

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *