آخرین خبرها

استفاده از نرم کننده ها برای موهای آسیب دیده

ممکن است موهای شما در اثر عوامل مختلف مانند استفاده از رنگهای شیمیایی یا فر کردن و سشوار کردن دچار آسیب شود یکی از راههای مناسب برای رفع مشکلات موهای آسیب دیده استفاده از نرم کننده هاست.

ar4 2539 300x115 - استفاده از نرم کننده ها برای موهای آسیب دیده
از نظر علمي براي ساقه مو که بافتي مرده است، هيچ اقدام درماني‌اي وجود ندارد و نمي‌توان دوباره طراوت را به موي آسيب‌ديده برگرداند. در واقع برخلاف ريشه و فوليکول موها که بافت‌هاي زنده هستند و از عمق پوست و با عروق خوني تغذيه مي‌شوند، نمي‌توانيم هيچ ويتامين خاص يا دارويي را به ساقه موها برسانيم و انتظار درمان داشته باشيم. با کمي توجه به اين گفته درمي‌يابيد هزينه کردن براي اقدام‌هايي چون ويتامينه کردن ساقه مو مبناي علمي ندارد و ويتامين‌هاي لازم و مفيدي چون گروه B بايد از طريق رگ‌ها به فوليکول‌هاي مو برسد، نه از راه بافتي مرده به نام ساقه. از طرفي با اينکه ما متخصصان پوست نظر مثبتي درباره ويتامينه کردن و استفاده موضعي از سبزي‌ها و ميوه‌ها روي موها نداريم و معتقديم اين کار مبناي علمي ندارد، توصيه مي‌کنيم حتما همه کساني که موهايشان را رنگ کرده‌ا‌ند يا از محصولات شيميايي فر‌کننده، صاف‌کننده و بي‌رنگ‌کننده استفاده مي‌كنند، از نرم‌کننده‌هاي مو استفاده کنند. پوشاندن ساقه موها با نرم‌كننده‌ها به دليل بار الکتريکي مثبتي که دارند، مناطق آسيب‌ديده مو را به صورت موقت ترميم مي‌كند و از ريزش مو، خشکي بيشتر و ايجاد موخوره جلوگيري مي‌شود.

در واقع مصرف نرم‌کننده‌هاي مو و حالت‌دهنده‌ها يا مواد درخشان‌کننده، باعث مي‌‌شود موي آسيب‌ديده صدمه بيشتري نبيند و راحت‌تر شانه شود و لااقل ظاهرش هرچند موقت نماي خوبي پيدا کند. رسيدگي نکردن به موهاي خشک و آسيب‌ديده آنها را دچار ريزش و موخوره مي‌کند‌ بنابراين اگر توصيه به پرهيز از رنگ کردن مکرر مو را جدي نمي‌گيريد و حالا موهاي آسيب‌ديده داريد، حتما استفاده از نرم‌کننده‌ها و رسيدگي به موها را جدي بگيريد.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی هانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *