آخرین خبرها

بهینه سازی فایر فاکس

Mozilla FireFox 5.0.1 200x100 - بهینه سازی فایر فاکسفایرفاکس تنظیمات قدرتمندی برای حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از ردیابی دارد، اما آنها بطور پیشفرض فعال نیستند. امروز به شما نشان می‌دهیم چطور تنظیمات حریم خصوصی فایرفاکس را به دست بگیرید.


فایرفاکس همچنین دارای ویژگی است که برخی از اطلاعات شما را به موزیلا و گوگل ارسال می‌کند. البته این عملیات اجباری نیست. مشخصات ارسال شده برای شناسایی سایت‌های مخرب همچنین بهینه سازی فایرفاکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.
جلوگیری از ردیابی
فایرفاکس این توانایی را دارد که از ردیابی شما توسط سایت‌های مختلف جلوگیری کند اما این امکان بصورت یش فرص خاموش است. برای فعال کردن این امکان مراحل زیر را دنبال کنید.

به منوی فایرفاکس بروید و در آنجا روی Options کلیک کنید و در پنجره باز شده به سربرگ Privacy بروید.

حال برروی Tell websites I do not want to be tracked کلیک کنید تا تیک بخورد.
پیشنهادات جستجو

فایرفاکس هر حرف و کلمه‌ای که در نوار جستجو وارد کنید را به موتور جستجوی انتخاب شده ارسال می‌کند که باعث می‌شود برخی پیشنهادات برای شما برگردانده شوند.

به راحتی می‌توانید این امکان را نیز غیرفعال کنید. برای اینکار درون کادر جستجو کلیک راست کرده و تیک Show Suggestions را بردارید.
وبگردی امن

فایرفاکس با همان تکنولوژی تشخیص فیشینگ و نرم‌افزارهای مخربی که گوگل کروم کار می‌کند به فعالیت می‌پردازد. همانند گوگل کروم فایرفاکس نیز هر ۳۰ دقیقه لیستی از سایت‌ها و صفحات دارای کدها و برنامه‌های مخرب را دریافت می‌کند. اگر شما سعی کنید یکی از این صفحات مخرب را باز کنید فایرفاکس به شما اخطار خواهد داد.

شناسایی فیشینگ و نرم افزارهای مخرب به شما این امکان را می‌دهد تا از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید اما به راحتی می‌توانید از طریق تنظیمات فایرفاکس این امکان را خاموش و غیرفعال کنید که توصیه نمی‌شود!
کوکی‌ها

در تب Privacy برروی Firefox will کلیک کنید و Use Custom Settings for History را انتخاب کنید تا تنظیمات کوکی‌ها ظاهر گردد.

بسیاری از سایت‌های تبلیغاتی از طریق کوکی‌ها شما را شناسایی می‌کنند. این نوع کوکی‌ها را می‌توانید با برداشتن تیک Accept third-party cookies غیرفعال کنید. البته ممکن است این تغییرات باعث بروز برخی مشکلات با چند سایت موردعلاقه شما شود. اگر به این مشکل برخورد کردید به راحتی می‌توانید از همین قسمت آن را فعال کنید.

کوکی‌های نوع اول می‌توانند برای ردیابی شما استفاده شوند. با غیرفعال کردن این نوع کوکی‌ها مشکلاتی برای مرور بسیاری از وب‌سایت‌ها بوجود خواهد آمد اما می‌توانید کاری کنید که کوکی‌ها فعال باشند اما هرگاه از فایرفاکس خارج شوید تمامی کوکی‌ها پاک شوند. البته با اینکار شما مجبور هستید در هر ورود مجدد به سایت‌ها نام کاربری و رمز عبورتان را دوباره وارد نمایید. برای فعال کردن این امکان Clear history when Firefox closes را تیک بزنید.

تیک Cookies و هرآنچه که می‌خواهید در خارج شدن از فایرفاکس پاک شود را زده و OK را کلیک کنید.
گزارش کرش و اطلاعات عملکرد
فایرفاکس می‌تواند اطلاعات کرش و عملکرد فایرفاکس را به موزیلا ارسال کند. این اطلاعات برای بهبود عملکرد این برنامه استفاده می‌شوند.

Submit crash reports کنترل ارسال گزارشات تصادفات (کرش‌ها) را به عهده دارد. البته فایرفاکس همیشه از شما سوال می‌کند که آیا مایل به ارسال اطلاعات درباره کرش اتفاق افتاده هستید یا خیر.
بخش Submit performance data مربوط به ارسال اطلاعات سخت‌افزاری و بهینه سازی شما برروی فایرفاکس و نحوه نمایش و اجرای فایرفاکس به موزیلا است. این اطلاعات بصورت نامحسوس ارسال شده و مزاحمتی برای شما پیش نمی‌آورد و موزیلا از آنها برای کنترل نحوه اجرا و خطایابی فایرفاکس استفاده می‌کند.
در انتها یادتان باشد برای ذخیره تغییرات برروی OK کلیک کنید.

بحث در رابطه با این موضوع

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *