آخرین خبرها

طرز تهیه ی تارت خامه با ميوه تازه

474097 836 300x201 - طرز تهیه ی تارت خامه با ميوه تازه

مواد لازم

• خمير تارت‌: به اندازه ظرف یا تعداد مورد نظر

• كرم خمير: به اندازه پوشاندن سطح خمیر

• مخلوط ميوه تازه(موز، توت‌فرنگي، كيوي، سيب): 2 فنجان

روش تهیه

1. فر را با حرارت 230 درجه سانتی‌گراد گرم كنيد. خمير را آماده كرده و به 8 قسمت مساوي تقسيم كنيد. روي سطح آرد بپاشيد. قسمت‌ها را به شكل دايره‌هايي به قطر 5/12 سانت پهن كنيد و هركدام را در ظرف تارتي كه كف آن از ديواره جدا شود به قطر 10 سانت بيندازيد. كف و ديواره‌هاي ظرف‌ها را كاملا از خمير بپوشانيد و با دست كاملا فشار دهيد. روي ظرف‌ها را دولايه فويل بپوشانيد و در سيني فر بگذاريد.

2. 8 دقيقه در فر بگذاريد، فويل را برداريد. 5 دقيقه ديگر در فر بگذاريد تا خمير طلايي شود. خامه خميري را آماده كنيد، در يخچال خنك كنيد و روي خمير پخته بريزيد. ميوه‌هاي تازه را هم بچينيد. ديواره‌ها را جدا كنيد و تارت‌ها را از ظرف در‌آوريد و در ظرف سرو بچينيد.

كرم خمير:

1. يك‌دوم فنجان شكر، 4 قاشق مرباخوري نشاسته ذرت و يك‌چهارم قاشق مرباخوري نمك را مخلوط كنيد. 2 فنجان شير پرچرب يا 2 فنجان خامه كم‌چرب را اضافه كنيد و روي حرارت متوسط بگذاريد. هم بزنيد تا غليظ شود.

2. يك دقيقه صبر كنيد و نصف اين مواد داغ را به 4 زرده زده شده اضافه كنيد، به شيرجوش برگردانيد و به جوش آوريد. شعله را كم كنيد و 2 دقيقه هم بزنيد. بعد آن را از روي حرارت برداريد و كمي وانيل بريزيد. مايه را در كاسه‌اي بريزيد و كاسه را 5 دقيقه در كاسه آب يخي بگذاريد، گاهي هم بزنيد. روي كاسه را با نايلون بپوشانيد و 4 ساعت در يخچال بگذاريد و هم نزنيد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *