آخرین خبرها

مقایسه فیس بوک و گوگل پلاس

پلاس 200x100 - مقایسه فیس بوک و گوگل پلاسپروژه ای که گوگل آن را google+ می نامد در آینده ای نه چندان دور هویت اصلی گوگل را در بر خواهد گرفت و دلیل نام گذاری آن به این اسم همین علت است.

اما با این حساب یک سوال مهم پیش می آید: آیا گوگل می تواند فیس بوک را شکست دهد؟ شرکت فناوری اطلاعات وب آرت در این زمینه چنین پاسخ می دهد که: گرچه این رقیب گوگل(فیس بوک) کم قدرتمند نیست اما با امکانات جذاب و جالبی که گوگل برای کاربران فراهم می کند این رخداد قریب الوقوع نیست. شرکت فناوری اطلاعات وب آرت چند دلیل برتری Google+ نسبت به Facebook را در موارد زیر خلاصه کرده است:
همسان سازی با انواع سرویس های گوگل: ارزشمندترین دلیلی که می تواند Google+ را از facebook متمایز سازد، یکپارچگی آن با سرویس های متنوع گوگل است.
تمام سرویس های گوگل از جست وجو در اسناد و ویدئوها تا Picasa با شبکه اجتماعی Google+ در ارتباط هستند.
عملکرد بهتر در مدیریت دوستان: Google+ دارای ابزار بسیارجالب به نام Circles است که کاربر توسط آن می تواند به راحتی دوستان خود را در حلقه های متفاوت دسته بندی کند تا محتوای مورد نظر را تنها بین افراد یک حلقه به اشتراک بگذارد.
کاربر می تواند با دوستان خود در یک حلقه چت یا مکالمه ویدئویی داشته باشد. در فیس بوک نیز می توان دوستان را در گروه های مختلف دسته بندی کرد اما گروه ها به هیچ وجه به خوبی حلقه ها عمل نمی کنند.
یافتن ساده اطلاعات در امر انتشار: Sparks، یکی از تجهیزات Google+ است که آن را از Facebook متمایز می کند.
Spark به پایگاه داده اصلی و خالص گوگل دسترسی دارد و از تجهیزات موتور جست وجو برای یافتن اطلاعات استفاده می کند و محتوا را براساس موارد مورد علاقه کاربر به او پیشنهاد می کند تا به راحتی بین دوستانش به اشتراک بگذارد. facebook هرگز به این قابلیت دست نخواهد یافت چون فیس بوک موتور جست وجو ندارد و حتی اگر مایکروسافت بخواهد با آن همکاری کند باز هم موتور جست وجوی Bing قابل مقایسه با Google نخواهد بود.
می توانید اطلاعات خود را پس بگیرید: فیس بوک به دلیل روش نمایش اطلاعات شخصی کاربران سلیقه خوبی ندارد.
در فیس بوک قسمتی از اطلاعات کاربر همیشه برای همه قابل نمایش است و به سختی می توان حساب کاربری فیس بوک را برای همیشه حذف کرد.اما Google+ این امکان را فراهم کرده است و کاربر می تواند تمام اطلاعات (اعم از شخصی و کاربری) خود را دانلود کرده و پروفایل خود را به همراه تمام اطلاعات آن حذف کند.این قابلیت توسط ابزاری به نام Data Liberation ترتیب داده می شود.
امکان چت ویدئویی چند نفره: Google+ برای غلبه بر فیس بوک قابلیت های بسیاری در زمینه چت و مکالمه ارائه کرده است.
Google+ علاوه بر امکان چت نوشتاری، چت ویدئویی را نیز به کاربران عرضه می کند. با Hangout در Google+ می توان با دوستان یک حلقه گفت وگوی ویدئویی چند نفره داشت. Hangout علاوه بر استفاده های شخصی می تواند برای جلسات شرکت ها و تشکیلات مختلف به کار رود.
در حال حاضر فیس بوک هیچ سرویس مشابهی مانند این ندارد ولی شایعات حاکی از آن است که فیس بوک به کمک اسکایپ قصد دارد امکان مکالمه ویدئویی را به Facebook اضافه کند.
اشتراک گذاری امن تر محتوا: طرفداران حریم شخصی همواره از شبکه های اجتماعی درخواست دارند تا به کاربران اجازه دهند برای تک تک اطلاعات به اشتراک گذاشته شده سطح دسترسی تعیین کنند. در حال حاضر در فیس بوک می توانید برای انواع مختلف اطلاعات دسترسی تعیین کنید ولی نمی توانید برای هر اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته شده سطح دسترسی متفاوتی داشته باشید. اما در Google+ این امکان به کاربر داده می شود که بتواند در زمان به اشتراک گذاری محتوا، حلقه های دوستان خود را انتخاب کند. یعنی می تواند یک عکس را تنها برای دوستان یک حلقه به اشتراک بگذارد.
گوگل ناظر بهتری بر اطلاعات شخصی کاربران است: یکی از مهم ترین موارد در راه اندازی شبکه اجتماعی حفظ اطلاعات شخصی کاربران است .فیس بوک یک شرکت جوان است که به تازگی رشد کرده و طی چند سال اخیر اشتباهات زیادی را مرتکب شده است. اما گوگل برخلاف فیس بوک یک شرکت کاملا جا افتاده و شکل یافته ای است که همواره به حفظ حریم شخصی و محافظت از اطلاعات شخصی کاربران مشهور است.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *