آخرین خبرها

بیوگرافی شهره صولتی _ Biography of Shohreh Solati

بیوگرافی شهره صولتی _ Biography of Shohreh Solati

 

 

 

بیوگرافی شهره صولتی

حقایق زندگی شهره صولتی

شهره صولتی یا شهره خواننده و بازیگر ایرانی متولد 14 دی ماه سال 1337 است. برادرش شهرام صولتی هم خواننده است. او در محله سرچشمه در مزکز شهر تهران متولد شد و نام اصلی اش فاطمه است. پدرش یکی از بهترین ویالون زن های دوران خودش بود. شهر صولتی در سن 7 سالگی به موسیقی بسیار علاقه مند شد. با حمایت خانواده اش به هنرستان عالی موسیقی رفت و با موسیقی بیشتر آشنا شد. او در سن 15 سالگی وارد دنیای هنر شد و خوانندگی را ادامه داد. نخستین آهنگ او دختر مشرقی با شعری از منصور تهرانی و به آهنگسازی محمد شمس بود. شهره به دلیل خواندن آهنگ تو که نیستی معروف شد. بعد از ورود به دنیای موسیقی پاپ و خواندن، کمپانی های مختلف با او قرارداد بستند و عکس های روی جلد اول مجله های مختلف دیده می شود. یکی دیگری از عواملی که باعث شهرت او شد اجرا در کاباره میامی بود شهره بعد از چند وقت وارد دنیای بازیگری شد و در فیلم فریاد زیر آب در کنار داریوش اقبالی ایفای نقش کرد. شهره یک ترانه برای فیلم ناتمام (بادامهای تلخ) با همکاری داریوش خوانده بود که با لغو فیلم بعدها این ترانه را بصورت جدا ارائه کردند و باعث شهرت بیشتر هر دوشان شد نام ترانه شبگرد (اشک من) بود او تبدیل به ستاره محبوب آن سال‌ها شده بود. ودر سال ۱۳۵۶ به همراه سعید کنگرانی مجری یک شوی تلویزیونی به نام (ستاره باران) بودند .

 

گروه نت دونی آثار این هنرمند فرهیخته را نت نویسی کرده که دوستاران این هنرمند بتوانند آثار این هنرمند را اجرا و تمرین کنند.

 

مهاجرت شهره

شهره صولتی در سال ۱۳۵۷ دو ماه قبل از انقلاب برای اجرای کنسرت به آمریکا رفت و به خاطر تحولات ایران در آنجا ماندگار شد. در آغاز مهاجرتش، در نیویورک زندگی کرد.

 

ازدواج شهره صولتی

بعد از یک سال اقامت در این شهر با خسرو نایبی ازدواج کرد و حاصل ازدواج او دختری به نام طناز است که در یکی موزیک ویدیوی آهنگ نامه بازی کرده است اما این زندگی بعد از مدتی به طلاق ختم شد و دیگر ازدواج نکرد نخستین آلبومی که در خارج از کشور منتشر کرد آلبوم طلسم بود. در سال 1367 به شهر لس آنجلس رفت و برای همیشه در این شهر ماندگار شد. به او القاب زیادی مانند ملکه صحنه ها، ملکه موزیک ایران و شیطونک شهر آواز داده اند. شهره صولتی با خوانندگانی چون معین حسن شماعی زاده فرامرز اصلانی فرزین داریوش شهرام صولتی و … همکاری داشته‌است از بهترین همکاری‌های شهره می‌توان به ترانه پنجره‌ها با همکاری شهرام صولتی اشاره کرد. او در حال حاضر در ترکیه زندگی می‌کند و معمولاً کنسرت‌های خود را در کشتی سوداتور ترکیه اجرا می‌کند. شهره صولتی در سال ۲۰۰۸ کنسرتی در دبی داشت و در آن ترانهٔ خلیج فارس را اجرا کرد. در سال ۲۰۱۴ یک شرکت آمریکایی پاهای شهره را بیمه کرد شهره یکی از افرادی است که از گذشته در انتخاب آهنگ و شعر دقت بسیاری دارد. به همین دلیل است که اکثر کارهایش می‌گیرد خانم خواننده میگه که باقلی پلو رو خیلی دوست دارم و غذای مورد علاقه منه و معین خواننده و بهروز وثوقی بازیگر مورد علاقه من هستن رنگ مورد علاقم ابی و ورزش مورد علاقه من شنا هست هر چیزی که مد روز بشود من زودتر و جلوتر از بقیه می خرم اینجا شهر هالیوود هست و به قول معروف همه چیز آخرشه، چون نسل جدید و جوان ها خیلی با مد آشنا هستند به همین دلیل دوست دارم همیشه به روزترین ها رو بپوشم.

 

Screenshot 2022 02 05 123437 - بیوگرافی شهره صولتی _ Biography of Shohreh Solati

 

______________________________________________________________________________________________

کلمات کلیدی : شهره صولتی , شهره صولتی خولننده , بیوگرافی شهره صولتی , زندگی نامه شهره صولتی , آثار شهره صولتی ,

3/5 - (3 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *