آخرین خبرها

دستور پخت قورمه سبزی

دستور پخت قورمه سبزی –

مواد لازم:
ادویه کاری: به مقدار لازم
فلفل سیاه: به مقدار لازم
گوشت خورشتی: 500 گرم
پیاز: 1 عدد
لوبیا چیتی: نصف پیمانه
لیمو امانی: 5 – 6 عدد
روغن مایع: به مقدار لازم
ادویه کاری: به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم
سبزی قرمه: 800 گرم

سبزی - دستور پخت قورمه سبزیخورش قرمه سبزی

ابتدا سبزی را ریز خرد کرده و در روغن خوب خوب سرخ کنید. در ظرف دیگری پیاز ساطوری شده را تفت دهید، تا کمی طلایی شود. گوشت را به آن اضافه کنید و آنقدر تفت دهید تا آب گوشت جمع شود. سپس زرددچوبه و ادویه کاری را اضافه کنید. اگر می خواهید خورش زودتر جا بیفتد بهتر است نمک را در نیم ساعت آخر کار اضافه کنید. سپس لوبیا را که قبلا خیس کرده بودید را بدون آب به آن اضافه کنید. سبزی که خوب سرخ شد به آن اضاقه کرده. مقدار 3 تا 5 لیوان آب جوش به خورش اضافه کرده.بهتره کل آب را همین زمان اضافه کنید چنانچه دوباره مجبور شوید که آب اضافه کنید مزه خورش بد می شود. در آن را بگذارید و زیر حرارت را کم کرده ، تا خورش جا بیافتد معمولا زمان جا افتادن خورش بسته به منطقه و مواد خورش دقیق نیست. اگر با حرارت کم بگذارید تا جا بیافتد 4 تا 6 ساعت طول می کشد. لیمو عمانی ها را یکساعت قبل از آماده شدن خورش کمی با چنگال سوراخ کرده و در خورش بیاندازید.
نکته
مقدار این خورش برای 6 تا 8 نفر کافیست.
نکته
سبزی خورش شامل تره و جعفری به مقدار برابر و شنبلیله و اسفناج مقدار کمی به ازای هر کیلو سبزی قرمه حدود 200 گرم شنبلیله کافیه بیشتر از این استفاده کنید سبب تلخی خواهد شد.
نکته
جهت جلوگیری از تلخی خورش بهتر است مقدار شنبلیه را به اندازه بریزید و لیمو امانی ها را از وسط نصف کرده تخم آن را خارج کنید و بعد به خورش اضافه کنید و اگر خورش تلخ شده بود می توانید یک یا چند سیب زمینی بسته به مقدار خورش داخل خورش بیاندازید تا تلخی و یا شوری خورش را کمتر کند.

3.3/5 - (13 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *