آخرین خبرها

راهکارهایی ساده برای شاد زیستن

در این مقاله روانشناسی راهکارهایی ساده و ارزان را برای شاد بودن دراختیار شما قرار داده ایم راهکارهایی که با آن می توانید تا حد زیادی غم و ناامیدی را از خود دور نمایید .با دانشنامه تی تیل همراه باشید.

زیستن - راهکارهایی ساده برای شاد زیستن
شاد زیستن

ساعاتي از روز را در بيرون از منزل بگذرانيد

پزشکان معتقدند که کمبود ويتامين D در بدن انسان باعث وجود اختلالات رفتاري و همچنين افسردگي مي شود. بهترين منبع براي تامين ويتامين D در بدن نور طبيعي و اشعه آفتاب در روز است که بخش زيادي از نياز انسان را برآورده مي سازد. سعي کنيد حداقل 15 دقيقه در روز از منزل خارج شويد و از اين نعمت طبيعي بهترين بهره وري را داشته باشيد.

ترسو نباشيد

يکي از راه هاي آوردن شادي به زندگي تغيير است اما هر انساني براي ايجاد تغيير در زندگي خود بايد روحيه خطرپذيري داشته باشد. پس سعي کنيد ترس را از زندگي خود دور کنيد و درهاي جديدي به روي خود بگشاييد. غلبه کردن بر ترس براي رسيدن به روياها احساس بسيار خوشايندي را در شما ايجاد مي کند و بعد از مدتي مشاهده خواهيد کرد که با اين رويه جديد پيشرفت در زندگي شما نمايان خواهد شد. در نتيجه هر چه زندگي بيشتر بر وفق مراد شود شادي نيز پررنگ تر خواهد شد.

غذاهاي سالم بخوريد

تحقيقات نشان مي دهد افرادي که غذاهاي مقوي و سالم مي خورند روحيه شادتري دارند! به گفته پزشکان کمبود مواد غذايي به خصوص پايين بودن سطح اسيدهاي چرب و امگا 3 در بدن خطر ابتلا به افسردگي را افزايش مي دهد. در نتيجه اگر مي‌خواهيد همواره روحيه شادي داشته باشيد براي غذاي روزانه تان اهميت قائل شويد و جسم خود را تقويت کنيد تا بالطبع روحيه شما نيز تقويت شود.

فيلم هاي کمدي ببينيد

باز هم همان شعار هميشگي، خنده بر هر درد بي درمان دواست. اگر احساس مي کنيد که شادي در زندگي شما کاهش پيدا کرده توصيه مي شود ديدن فيلم هاي کمدي را در برنامه زندگي خود قرار دهيد. شايد اين راهکار به نظرتان زياد موثر جلوه نکند اما تحقيقات نشان مي دهد خنده زياد باعث سوختن کالري در بدن و در نتيجه سلامت قلب مي شود و همچنين به تدريج تماشاي فيلم هاي خنده دار شما را مجبور به شاد بودن مي کند.

ورزش کنيد

انجام هر گونه فعاليت ورزشي مانند پياده روي، شنا و به خصوص ورزش هاي گروهي نه تنها وضعيت فيزيکي شما را بهبود مي بخشد بلکه به طرز شگفت انگيزي بر روحيه شما تاثير مثبت مي گذارد. پزشکان معتقدند با انجام فعاليت‌هاي بدني هورمون هايي مانند اندورفين و آناداميد در مغز ترشح و باعث تقويت روحيه و هم چنين خوش اخلاقي انسان مي شود. در ضمن فراموش نکنيد که ورزش اعتماد به نفس و عزت نفس انسان را نيز بالا مي برد.

با دوستان خود صحبت کنيد

اگر احساس مي کنيد که آن‌قدر مشکلات شما زياد شده که ديگر حتي نمي توانيد به شاد بودن فکر کنيد توصيه ما اين است که حتما اين مشکلات را با يک دوست قابل اعتماد و يا يک مشاور در ميان بگذاريد و درباره رنج‌ها و مشکلات خود به راحتي صحبت کنيد. مهم نيست که طرف مقابل تا چه حد مي تواند به شما در بهبود اوضاع کمک کند. گفت وگوي دوستانه اين حس را به شما مي دهد که تنها نيستيد و حداقل کسي را داريد که از دردهاي خود برايش بگوييد. خالي شدن از مشکلات و تقسيم کردن آن با يک فرد مورد اعتماد بعد از مدتي روحيه شما را بهتر خواهد کرد.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *