آخرین خبرها

روش نگهداری شقایق کوهی

روش نگهداری شقایق کوهی –

شقایق کوهی که با عنوان “خشخاش آلپ” در بعضی کشور ها شناخته میشود، گیاهی چندساله از جنس Papaver در خانواده Papaveraceae بومی کوه های آلپ مرکزی و جنوبی در اتریش و سوئیس است. این گونه خود شامل چندین زیر گونه است که چهار گونه آن در اتریش یافت میشود.

این گیاه، قد کوتاهی دارد و دارای ساقه های کرکدار است و می تواند به ارتفاع 5 تا 20 سانتی متر برسد. گل ها بر روی چند ساقه ایستاده که از میان برگهای کم ارتفاع می رویند قرار دارند. این گیاه نیز همانند تمام گونه های خشخاش، لاتکس تولید میکند.

گلها هم نر و هم ماده هستند و به صورت شعاعی متقارن با قطر 5 سانتی متر نسبتاً معطر و بدون شهد هستند ولی تولید گرده میکنند. دوره گل دهی آن هااز جولای تا اوت است.

تمام زیرگونه خشخاش آلپ دارای ریشه عمودی اصلی قوی هستند و برای کمک به تامین امنیت گیاه ،موهای ریشه به سمت بالا زاویه دار هستند.

گل های شقایق کوهی معمولاً زرد رنگ و یا سفید با قلب زرد میباشند و به صورت خود رو تنها در شمال کوه های آلپ که دارای سنگ آهک است می روید. ارتفاعات بالا از 1300 تا 2600 متر را ترجیح میدهند. این گیاه محافظت شده و نادر است.

شرایط نوری این گیاه آفتاب کامل است و حداقل میبایست در روز بیش از 6 ساعت مداوم از نور خورشید مستقیم بهره گیرد.

خاک آن باید نسبتاً مرطوب و خیلی خوب زهکشی شده باشد. یعنی بافت خاک طوری باشد که رطوبت اضافی سریعاً تخلیه شود.خاک لوم با زهکشی خوب و PH: 5.5_7.5 برای این گیاه توصیه میشود.

استفاده از کمپوست به بهبود بافت خاک کمک خواهد کرد . همچنین یک لایه 3 اینچی مالچ میتواند مفید باشد.

کوهی - روش نگهداری شقایق کوهی

یک بار آبیاری در هفته آن هم به میزان متوسط و نه زیاد کفایت میکند.

آفات و بیماری : این گیاه مستعد ابتلا به پوسیدگی ریشه و ساقه و بیماری های قارچی است. از آبیاری بیش از حد جلوگیری کنید.

تکثیر گل شقایق کوهی از طریق بذر یا تقسیم ریشه یا قلمه ریشه صورت می گیرد.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *