آخرین خبرها

سندرم چشم خشک

953 300x189 - سندرم چشم خشک
این سندرم یا التهاب ملتحمه و قرنیه یک نوع بیماری است که در ان کمبود تولید مایع زلالیه،موسین، ترکیبات اشکی، ناهنجا ری در سطح پلک ها و لایه اپی تلیال ناشی از بیماری های سیستمیک ( مانند اختلالات تیروئید، بیماری پارکینسون)، یائسگی، عفونت یا صدمه یا عوارض ناشی از مصرف داروها( انتی هیستامین، ضد بارداری خوراکی، فنوتیازین) وجود دارد.
علائم بالینی :
شایع ترین شکایت بیماران مبتلا به این عارضه، احساس خارش یا وجود جسم خارجی زبر در چشم می باشد و نشانه های دیگر شامل  سوزش، ترشح مفرط موکوس، ناتوانی در تولید اشک، تاری دید، قرمزی، درد، بروز اشکال در حرکت پلکها می باشد.
بررسی و یافته های تشخیصی
در معاینه با اسلیت لامپ عدم وجود یا اختلال در سطح هلالی شکل اشک در حاشیه پلک پایینی، افزایش ضخامت ملتحمه و تورم و کاهش شفافیت و درخشندگی ان دیده می شود. سطح هلالی، لبه ی هلالی شکل لایه ی اشک در حاشیه ی پلک پایین می باشد. حالت های مزمن این بیماری ممکن است منجر به آزردگی قرنیه و نهایتا سوراخ شدگی یا نازکی ان و از دست دادن بینایی شود. عفونت ثانویه باکتریایی نیز می تواند رخ دهد.
درمان :

145 11085 300x225 - سندرم چشم خشک
درمان این بیماری، همکاری کامل بیمار را در رعایت رژیم درمانی می طلبد. این نکته به بیمار گوشزد می شود که بیماری وی یک مشکل دراز مدت است و احتمال دارد بهبودی کامل حاصل نشود. برای درمان این بیمارها از مرطوب و نرم کننده حفظ اشک، استفاده از اشک مصنوعی و مواد نرم کننده حفظ اشک و داروهای ضدالتهاب و حفظ رطوبت سطح خارجی چشم استفاده می شود. چکاندن قطره اشک منصنوعی در طول روز و نیز استفاده از پماد های مرطوب کننده در طی شب، برنامه درمانی معمولی می باشد .محفظه های مرطوب، نظیر عینک های دارای محفظه مرطوب و یا عینک های شنا موجب مرطوب نگه داشتن سطح قرنیه می شود. ممکن است بیماران به مواد شیمیایی نگهدارنده مورد استفاده نظیر بنزالکونیوم کلراید و تیمروسال حساسیت نشان دهند . برای این دسته از بیماران محلول های چشمی بدون مواد نگهدارنده استفاده می شود.

4/5 - (1 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی نوشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *