آخرین خبرها

نکاتی درباره برنزه کردن پوست

7 - نکاتی درباره برنزه کردن پوستتا قبل از سي سالگي براي برنزه شدن از کابين هاي برنزه استفاده نکنيد!
پيش از اين استفاده از اين کابين ها، براي افراد کم سن و سال ممنوع شده بود، آيا اين محدوديت را بايد براي افراد کمتر از 30 سال هم قائل شد؟

سرطان پوست: تشخيص زود آن ضروري است
افزايش 75 درصدي خطر ابتلا به سرطان پوست، در بين کساني که قبل از سي سالگي از روش هاي مصنوعي براي برنزه شدن استفاده مي‌کنند

سرطان پوست: تشخيص زود آن ضروري است
سرطان پوست، از سرطان هايي است که خيلي سريع پيشرفت مي‌کنند. موارد ابتلا به ملانوم بدخيم، ظرف بيست سال، به راحتي دو برابر شده است. تنها راه حل اجتناب از ابتلا به اين بيماري رعايت اصول و موارد احتياطي است: از کودکي خودتان را در مقابل آفتاب محافظت کنيد. در ادامه، پيشگيري صرفاً بستگي دارد به تشخيص به موقع، و تشخيص به موقع تنها راهي است که به وسيل? آن مي‌توان مرگ و مير ناشي از اين سرطان را کاهش داد. براي اين کار بايد از مراجعه هاي مرتب به متخصص پوست شروع کرد و در ادامه اصول مراقبت از پوست خود، همسر و فرزندان را بايد به دقت رعايت نمود. تمام جوش هايي که ظاهرشان تغيير مي‌کند يا جوش هاي مولد، نشانه هايي جدي هستند که بعد از مشاهد? آنها بدون معطلي بايد به پزشک مراجعه کنيد.

اشخاصي که بيشتر در معرض ابتلا به اين سرطان قرار دارند افرادي هستند که بيشتر در معرض نور آفتاب قرار مي‌گيرند و يا کساني اند که در کودکي دچار آفتاب سوختگي شده اند. و البته کساني که پوست روشني دارند و در هواي آزاد و محيط باز کار مي‌کنند و… .

افزايش 75 درصدي خطر ابتلا به سرطان پوست، در بين کساني که قبل از سي سالگي از روش هاي مصنوعي براي برنزه شدن استفاده مي‌کنند
در اين ليست، بايد طرفداران برنز? مصنوعي و خصوصاً افراد زير سي سالگي را که از کابين هاي برنزه استفاده مي‌کنند، اضافه کرد.

بنابر ارزيابي که توسط مرکز بين المللي مطالعات سرطان وزارت بهداشت به تازگي انجام گرفته است، قرار گرفتن در معرض اشع? ماوراء بنفش يکي از مهمترين عوامل بروز اين سرطان است.
افرادي که پيش از سن سي سالگي از سولاريوم استفاده مي‌کنند، احتمال افزايش ملانوم در آنها 75% بيشتر از ديگران است. متخصصان خاطر نشان مي‌کنند که اشع? ماوراء بنفش آثار زيان باري بر پاسخ ايمني پوست و احمالاً چشم ها (ملانوم چشمي) نيز دارد.

حال آنکه هيچ تأثير مثبتي براي آن قابل ذکر نيست. برنزه کردن مصنوعي نه تأثيري بر آسيب هاي نور خورشيد دارد و نه کمکي به برطرف کردن کمبود ويتامين D (بدن ما به شرط قرار گرفتن در معرض نور آفتاب مي‌تواند ويتامين D بسازد) مي‌کند.

بنابراين، اين روزها محدود کردن استفاده از سولاريوم براي افراد کمتر از سي سال مطرح شده است.
البته اين ممنوعيت قبلاً براي افراد کم سن و سال اعمال مي‌شد.

هنگام انجام ورزش هاي زمستاني، خودتان را خوب بپوشانيد !
خورشيد فقط در تابستان و در پلاژها خطرناک نيست. نور آفتاب در کوهستان و به ويژه زماني که پوشيده از برف هستند به علت بازتاب اشع? ماوراء بنفش نيز آثار شديدي دارد. بنابراين اگر در زمستان به کوهستان رفتيد، استفاده از کرم هاي ضد آفتاب با درج? بالا را از ياد نبريد، البته ماليدن اين کرم ها را بايد چند بار در روز تکرار کنيد.
انستيتو بين المللي سرطان در ادامه تصريح مي‌کند: “هنگام ورزش هاي زمستاني خودتان را کاملاً مجهز کنيد، بر روي لب تان از محافظت کننده هاي لب (چپ استيک) با  محافظت بالا بماليد، عينک آفتابي به چشم بزنيد و صورت تان را با ماسک فيلتر اشع? ماوراء بنفش که مورد تأييد CE است و در طبقه بندي 3 يا 4 قرار دارد، به خوبي بپوشانيد.”

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *