آخرین خبرها

اللّه واقعا آرامبخش است

200x100 -  اللّه واقعا آرامبخش استيک پژوهشگر هلندي غيرمسلمان چندي پيش تحقيقي در دانشگاه آمستردام انجام داده و به اين نتيجه رسيده بود که ذکر کلمه جلاله «الله» و

تکرار آن و نيز صداي اين لفظ، موجب آرامش روحي مي‌شود و استرس و نگراني را از بدن انسان دور مي‌کند.

اين پژوهشگر غيرمسلمان هلند طي گفتگويي در اين باره گفت: پس از انجام تحقيقاتي سه ساله که بر روي تعداد زيادي مسلمان که قرآن مي‌خوانند و يا کلمه “الله” را مي شنوند، به اين نتيجه رسيدم که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و حتي شنيدن آن، موجب آرامش روحي مي‌شود و استرس و نگراني را از بدن انسان دور مي‌کند و نيز به تنفس انسان نظم و ترتيب مي‌دهد.

وي در ادامه افزود: بسياري از اين مسلمان که روي آنان تحقيق مي‌کردم از بيماري‌هاي مختلف روحي و رواني رنج مي‌بردند. من حتي در تحقيقاتم از افراد غيرمسلمان نيز استفاده کرده و آنان را مجبور به خواندن قرآن و گفتن ذکر «الله» کردم و نتيجه باز هم همان بود. خودم نيز از اين نتيجه به شدت غافلگير شدم، زيرا تأثير آن بر روي افرادمسلمان، نااميد و نگران، تأثيري چشمگير و عجيب بود.
اين پژوهشگر هلندي همچنين گفت: از نظر پزشکي برايم ثابت شد که حرف الف که کلمه «الله» با آن شروع مي‌شود، از بخش بالايي سينه انسان خارج شده و باعث تنظيم تنفس مي‌شود، به ويژه اگر تکرار شود و اين تنظيم تنفس به انسان آرامش روحي مي‌دهد. حرف لام که حرف دوم «الله» است نيز باعث برخورد سطح زبان با سطح فوقاني دهان مي‌شود.
تکرار شدن اين حرکت که در کلمه «الله» تشديد دارد نيز در تنظيم و ترتيب تنفس تأثيرگذار است. اما حرف هاء حرکتي به ريه مي‌دهد و بر دستگاه تنفسي و در نتيجه قلب تأثير بسيار خوبي دارد و موجب تنظيم ضربان قلب مي‌شود.

به راستي که قرآن کريم در آيه‌اي کريمه مي‌فرمايد: «الذين آمنوا وتطمئن قلوبهم بذكر الله ألا بذكر الله تطمئن القلوب».

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *