آخرین خبرها

جوجه رنگی نخرید

main chicks 0403 300x170 - جوجه رنگی نخرید

اغلب جوجه ‌هایی که در کنار خیابان و توسط دست فروشان عرضه می‌ شوند، جوجه‌ های نر مرغ‌ های تخم گذاری هستند که چون نگهداری آن ها برای مرغدار صنعتی به صرفه نیست، آن ها را معدوم می ‌کنند یا آن که توسط کارگران مرغداری یا دست فروشان به صورت غیرمجاز عرضه می ‌شوند.

متاسفانه این جوجه‌ ها که اغلب جوجه مرغ و اردک هستند در شرایط غیر بهداشتی و نامناسب به صورت متراکم و فشرده به دور از تهویه مناسب در کنار خیابان‌ های آلوده به دود و انواع میکروب‌ های بیماری‌ زا نگهداری و عرضه می ‌شوند. بنابراین اغلب، عمر کوتاهی داشته و ضعیف و بیمار هستند که البته برخی از این جوجه ‌ها ممکن است با داشتن ظاهری سالم و مقاوم ناقل میکروب‌ های بیماری ‌زا باشند.

معمولا بیماری عفونی که از جوجه ‌ها می ‌تواند به انسان منتقل شود بیماری ” سالمونلوز” است.

این بیماری، مشترک میان انسان و حیوان است و اغلب باکتری آن به طور طبیعی در دستگاه گوارش، پوست و موی بسیاری از حیوانات اهلی و وحشی وجود دارد.

thumb Avazak ir Beauty8 - جوجه رنگی نخرید

متاسفانه امروز بسیار دیده می ‌شود که کودکان به دلیل اشتیاق زیاد به جوجه‌ ها، در کنار آن ها غذا می ‌خورند. آن ها را می ‌بوسند، به لباس و موهای خود می ‌مالند و گاهی نیز در محیط داخلی خانه به بازی با آن ها می ‌پردازند یا شخصا اقدام به تعویض و نظافت محیط نگهداری آن ها می ‌کنند. این در حالی است که در اثر آلوده شدن غذا یا لباس کودکان به مدفوع آلوده جوجه‌ ها یا استنشاق غبار حاصل از مدفوع، ادرار یا غذای آلوده به این باکتری در هنگام نظافت محل نگهداری احتمال انتقال این بیماری به کودک دلبند شما وجود دارد.

 

2.3/5 - (3 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی نرگس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *