آخرین خبرها

خانم ها بخوانند

20 نکته خانه داری برای خانم ها

در اینجا نکته های قابل توجه برای خانه داری جمع اوری کرده ایم عبارتند از:

1- برای پاکسازی تخته آشپزخانه که معمولاً در اثر خرد کردن سبزیجات مختلف رنگ می گیرد کافی است تخته های چوبی یا پلاستیکی را با مقداری سرکه شست و شو دهید.

2- برای این که طعم سالاد کاهو را زیاد کنید چند برگ لطیف ترب را به آن اضافه کنید. هم چنین برای رفع حشرات ریز سیاهی که در کاهو است، به آن یک قاشق غذاخوری سرکه بیفزایید و سپس آن را با آب فراوان بشویید.

3- ادویه قرمز مانند پاپریکا، پودر فلفل و… را در یخچال قرار دهید تا برای مدت طولانی تری تازه بماند و رنگ خود را حفظ کند.

mo15723 255x300 - خانم ها بخوانند

4- می توانید سیر را برای چند دقیقه داخل آب گرم قرار دهید پوست آن راحت جدا می شود. راه دیگر اینكه با گوشت كوب ضربه ای به سیر بزنید، پوست آن راحت جدا می شود.

5- ابتدا گوجه ها را به مدت ۸ ثانیه داخل آبجوش قرار دهید. و بعد آن را داخل آب سرد بریزید. پوست گوجه ها به راحتی جدا می شود. 

6- قبل از گذاشتن هویج درون یخچال سر هویج را ببرید. زیرا سرهویج رطوبت هویج را گرفته و آن را خشك و پلاسیده می كند.

7- همین كه بادنجان را پوست كندید، آن را درون آب نمك بیندازید. سپس آن را از آب نمك خارج ساخته و با یك حوله كاغذی‌، آهسته روی آن بزنید تا خشك شود. آنگاه آماده طبخ می‌‌باشد.
بادنجان را پوست كنده‌، به وسیله چاقو از چهار طرف روی آن شكاف طولی ایجاد كنید. سپس روی آن نمك زده و بگذارید مدتی بماند، تلخی آن خارج خواهد شد.

8- اگر تکه شمع داغي روي فرش افتاده ، يک برگ کاغذ خشک کن يا کاغذ قهوه اي برداريد و روي سطح سوخته يا شمع بگذاريد. اتو را داغ کنيد. و روي محل مورد نظر قرار دهيد تا شمع جذب کاغذ شود.

9- براي تميز کردن گلداني که خاک آن را خالي کرده ايد ، ولي هنوز جرم دارد، لازمست آن را ابتدا با آب سرد بشوييد و سپس محلول غليظي از سرکه ونمک را داخل گلدان بريزيد و مدتي صبر کنيد ، تا اينکه جرم ها از ديواره گلدان جدا شود.

10- براي نظافت گلهاي مصنوعي از آب نيمه گرم همراه با مخلوطي از مايع ظرفشويي استفاده کنيد. و گلها را داخل اين محلول درست شده قرار دهيد و سپس با گذشت چند دقيقه ، با آب نيمه گرم ، شست و شوي دهيد.

11- اگر مي خواهيد ظروف چيني شما تميز و براق شود ، آنها را داخل ديگي که پر از آب سرد و پودر لباسشويي است ، قرار دهيد و زير ديگ را روشن کنيد تا آب به جوش آيد. و چند دقيقه اي به همان حالت بجوشد.

12- لکه هايي را که از مدتها پيش بر روي روميزي و يا لباس باقي مانده اند را با محلول زير پاک کنيد : دو تا قاشق غذا خوري پودر لباسشويي ، سه قاشق غذا خوري سرکه و يک ليتر آب گرم را با هم مخلوط کرده و لکه را با آن بشوييد.

13- راي از بين لکه قير روي پارچه ، از بنزين و کره مي توان استفاده کرد.
اثر زنگ فلزات ، به خصوص رگه هاي فلزي بر روي لباس را مي توان با ليمو ترش از بين برد. ليمو ترش را از وسط به دونيم کنيد و آن را روي لکه مورد نظر فشار دهيد ، و آب آن را روي لک زدگي بريزد. سپس يک لايه نمک روي آن ريخته و لباس را در مقابل آفتاب آويزان کنيد.

14- يکي از دلايل کپک زدن مربا آنست که کاملاً پخته نشده است. اگر مرباي شما کپک زده يک لايه از روي آن را با قاشق برداريد. و بقيه مربا را دوباره بپزيد. هنگام تهيه مربا ، از قاشق چوبي استفاده کنيد.

15- هرگز يخچال را در نزديکي اجاق گاز يا آبگرمکن قرار ندهيد ، زيرا حرارت ناشي از پخت و پز اجاق گاز ، باعث کاهش عمر دستگاه مي شود. محل استقرار يخچال بايد بين 15 تا 20 سانتي متر از ديوار فاصله داشته باشد.

16- بهتر است میوه‌ها و سبزی‌ها را تنها در شرایطی که تصمیم دارید آنها را میل کنید یا برای تهیه غذا و دسر از آنها استفاده کنید، بشویید. در غیراین صورت آنها خیلی زود فاسد می‌شوند.

17- اگر شما از ان دسته از خانم هایی هستید که شستشوی پرده‌ها را در منزل انجام می‌دهید به خاطر داشته باشید به جای آن که آنها را تا کرده یا در سبد رخت‌ها قرار دهید تا خشک شود آنها را به صورت نمدار از محلی مناسب آویزان کنید تا بدون نیاز به اتو کشیدن قابل استفاده باشند.

18- اگر چای روی لباس و رومیزی شما ریخته و امکان شستشوی فوری آن مقدور نیست خیلی سریع پارچه‌ای تمیز را با پودر لباسشویی و آب مخلوط کنید و آن را روی پارچه یا پیراهن‌تان بکشید.

19- اسفنج‌هایی را که برای شستشوی ظرف‌ها استفاده می‌کنید هر از گاهی ضدعفونی کنید. بهترین کار برای ضدعفونی کردن آنها جوشاندن اسفنج‌ها درون ظرف آب به مدت نیم ساعت است.

طلایی خانه داری no12 5 243x300 - خانم ها بخوانند

20- اگر اجباراً از شیرخام استفاده می کنید حتماً آنرا جوشانده و ۱۰ دقیقه در حال جوش بهم بزنید . شیرخام را قبل از جوشاندن در یخچال نگذارید .

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی arvin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *