آخرین خبرها

طرز تهیه ی شيريني مارمالادي

535772 365 300x222 - طرز تهیه ی شيريني مارمالادي

مواد لازم :

180 گرم كره،
50 گرم روغن مايع
1 عدد زرده تخم‌‌مرغ
2 /1 پيمانه پودر شكر
4 /1 پيمانه بادام پودرشده
8 /1 ق‌چ وانيل،‌2 پيمانه آرد
4 /1 پيمانه مرباي توت‌فرنگي
مقداري پودر قند براي تزیين

طرز تهیه:

1. كره و روغن مايع و زرده‌تخم‌مرغ را در ظرفي ريخته و پودر شكر و وانيل را هم به آنها اضافه كنيد، مواد را با همزن برقي بزنيد.

2. حالا نوبت افزودن بادام پودرشده و آرد به مواد است. در اين مرحله مواد را با دست مخلوط كرده، ورز دهيد.

3. خمير را به مدت 20 دقيقه در يخچال قرار دهيد تا استراحت كند. بعد از اين مدت خمير را روي سطح كاغذ روغني پهن و با وردنه باز كنيد تا به قطر 5/0 سانتي‌متر پهن شود.

4. اگر خمیرتان نرم و یکنواخت نشد و پودری باقی ماند می‌توانید یکی دو قاشق آب یا شیر به آن بیفزایید. قالب مورد نظر را آماده كرده و خمير را قالب بزنيد.نيمي از خميرهاي قالب‌زده به شكل گل را جدا كنيد و با قالب گرد دايره‌اي به قطر يك سانتي‌متر از مركز شيريني‌ها جدا كنيد تا بعدا به عنوان جاي مارمالاد روي شيريني قرار بگيرند.

5. وقتي همه خمير را به اين صورت قالب زديد، شيريني‌ها را روي سيني فر با فاصله بچينيد و فر را با درجه حرارت 180 درجه سانتي‌گراد روشن كنيد.

6. سپس سيني را در طبقه وسط، به مدت 20 دقيقه حرارت دهيد تا شيريني‌ها بپزند. مرباي توت فرنگي را در آبكش بريزيد تا شيره آن جدا شود، حالا ميوه مربا را داخل غذاساز بريزيد تا نرم شود.

7. يكي از شيريني‌هاي آماده‌شده را كه سوراخ ندارد برداشته، روي آن پوره توت فرنگي بماليد و شيريني گل سوراخ دار را روي آن گذاشته و كمي فشرده كنيد.همه شيريني‌ها را به اين شكل دولايه كرده و در سيني بچينيد. بعد براي تزیين روي آنها پودر قند بپاشيد.

منبع : برترین ها

5/5 - (1 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *