آخرین خبرها

معرفی شهرستان آستارا

معرفی شهرستان آستارا : شهرستان آستار یکی از شهرستانهای استان گیلان می باشد . در این مقاله تاریخچه کوتاهی از آستارا و ناطق گردشگری دیدنی و تاریخی آن آورده شده است.

معرفی شهرستان آستارا

آستارا به موجب قانون تقسیمات کشوری سال ۱۳۱۶ش. بخش شهرستان اردبیل بود، در مهرماه سال ۱۳۳۷ش. تابع آذربایجان شرقی شد و از خرداد سال ۱۳۳۹ش. جزو استان گیلان گردید. جمعیت آن بر اساس سرشماری سال ۱۳۵۵ش، ۳۵۹۴۵ نفر بوده و طبق بر آورد سال ۱۳۶۳ش. به ۴۳۸۶۴ نفر رسیده و در حال حاظر نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ نفر می‌باشد.

شهرستان آستارا شامل دشت و کوهستان است و هوای دشت در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان ملایم و هوای کو هستان در تابستان معتدل و در زمستان سرد است. محصولات آن غلات، حبوبات، برنج و فر آورد ه‌های دامی است. از اماکن تاریخی شهرستان آستارا می‌توان به بقعه شیخ تاج الدین محمود خیوی در لمبر محله آستارا، قلعه شیندان، قبرستان قدیمی ونه بین که در بالای دهکده توریستی حیران بر سر راه فرعی نمین واقع است، قبرستان قدیمی دهکده گنج کشی از آبادیهای نزدیک حیران، بقعه پیر قطب الدین نزدیک د هکده باغچه سرا، بقعه سیدابراهیم و سیدقاسم که گفته می‌شود پسران امام موسی کاظم در د هکده کان رود اشاره کرد

دربارهٔ نام این شهر گفته شده که در آغاز آهسته‌رو بوده زیرا کاروانان و مسافران زمانی‌که به این منطقه مردابی ساحلی می‌رسیدند ناچار به حرکت آهسته‌تر می‌شدند. همان نام اوسته رو یا هوسته رو تالشی به مرور تبدیل به آستارا شده‌است. (در این مورد نگاه کنید به کتاب بستان‌السیاحه). برخی این نام را برگرفته از ریشه استردن یا ستردن بمعنای گرفتن حق العبور یا باج دانسته‌اند که با توجه به دور افتاده بودن منطقه در سالیان گذشته منطقی بنظر می‌رسد.

مراكز ديدني و تاريخي آستارا

* آبشار لاتون (بارزاو)

لاتون در آستارا - معرفی شهرستان آستارا
آبشار لاتون در آستارا

* آبگرم علی داشی

* آبگرم کوته کومه

* آسیو شوان (آسیاب آبی)

* امامزاده ابراهیم وقاسم

* باغ ملی

* بقعه پیر قطب الدین

* بقعه سید محمد دوست

* بقعه‌ی شیخ تاج الدین محمود خیوی

* دوستاق خانه (خانه دیو یا زندان)

* ساحل صدف

صدف در استارا - معرفی شهرستان آستارا
ساحل صدف در استارا

* طرق مظفری

* قلعه شیندان

* قلعه ی تک آغاج

* تالاب استیل

استیل - معرفی شهرستان آستارا
تالاب استیل

* منطقه حیران

* پارک حیاط وحش لوندوی

* بهشت کاکتوس‌ها

* باغ پرندگان آستارا

*قلعه  قله اسپیناس لاتون

اسپیناس لاتون - معرفی شهرستان آستارا
قله اسپیناس لاتون

دوستان عزیزی که به آستارا سفر داشتند یا ساکن این محل زیبا هستند اگر عکسی از این مناطق زیبا را برای ما ارسال کنند یا اگر مطلب مفیدی درباره آستارا داشتند می توانند برای ما ارسال نمایند تا این مقاله کامل گردد. منتظر عکسهای زیبای  شما هستیم تا با نام خودتان در این سایت قرار گیرد .

کمال تشکر را داریم – گروه نرم افزاری تی تیل

3.5/5 - (2 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

یک نظر

  1. سلام.معرفی شهر استارا خیلی حلاصه بود ومشکلی را حل نمیکند.فقظ بقعه معرفی نموده اید شاید کسی نخواهد به این اماکن برود.از از سواحل .جنگل.هتلها.وضعینت اموزش و پرورش.امکانات گردشگری.وجاهایی که برای اسکان مناسب است.بنویسید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *