آخرین خبرها

اشتباهات رایج هنرجویان پیانو

اشتباهات رایج هنرجویان پیانو

نشستن نادرست
شیوه نشستن خیلی مهمه ؛ باید به گونه ای پشت پیانو قرار بگیرید که هر دو پای شما به راحتی روی زمین قرار گرفته باشه ارتفاع صندلی نه خیلی کم و نه خیلی زیاد باشه . فاصله شما از پیانو هم در حد متناسب باشه اگه از پیانو دور باشید یا خیلی نزدیک باشید نتیجه خوبی نمی گیرید و اگه مطالب بابا رو رعایت نکنید در پایان تمرین با شانه درد و کمر درد هم مواجه خواهید شد.

photo 2021 12 28 11 39 15 - اشتباهات رایج هنرجویان پیانو

به اندازه ی کافی تمرین کنید

شاید باورتون نشه اما تمرین بیشتر از حد هم ، باعث مشکل میشه معمولا برای هنرجوهای مبتدی روزانه 10 دقیقه تمرین کافیه عضلات دست و انگشت شما باید هماهنگی لازم رو با ساز پیدا کنن معمولا تمرین های کوتاه در طول هفته خیلی بهتر از تمرین های طولانی در یک روزه . تمرین های طولانی باعث گرفتگی عضلات و احساس درد در انگشتان میشه حتی نوازنده های حرفه ای هم در نوازندگی های طولانی با مشکل مواجه می شن هرچه مهارت بیشتر بشه می تونید مدت زمان بیشتری بنوازید.

 

روتین تمرین کنید

تمرین های روزانه در طول هفته اثربخشی بیشتری داره ما همیشه به هنرجوها تاکید می کنیم که تمرین پیانو را به یه عادت روتین در روز تبدیل کنن حتی اگر تمرین ها کوتاه باشه.

photo 2021 12 28 11 40 49 - اشتباهات رایج هنرجویان پیانو

الگو های انگشت گذاری اشتباه

حتما انگشت گذاری های خودتون رو همانطور که در آموزشگاه پیانو گفته می شه انجام بدید بع۱ی از هنرجوها به خاطر عجله ای که در نوازندگی دارن نت ها رو به آسون ترین شکل که تصور می کنن با انگشت دلخواه می نوازند؛ و اینکار اول شاید بنظر مشکلی نداشته باشه اما در آینده برای اجرای قطعات سرعتی و دشوار تر با مشکل مواجه می شید و چون انگشت ها به شیوه ی غلط عادت کرده اصلاح اونها مشکل و زمان بر خواهد بود.

photo 2021 12 28 11 41 28 - اشتباهات رایج هنرجویان پیانو

پیانو تون رو کنج اتاق مخفی نکنید

اگه سازتون از دید مخفی باشه علاقه شما به نوازندگی کم میشه پیانو رو در محیطی باز و دلنشین قرار بدید و رو به پنجره . باید زمانی که می نوازید حس خوبی به شما منتقل کنه

photo 2021 12 28 11 41 31 - اشتباهات رایج هنرجویان پیانو

همیشه نت های موسیقی رو از مراجع معتبر تهیه کنید چرا که نت های اشتباه باعث یادگیری اشتباه میشه.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *