آخرین خبرها

طرز تهیه ترشی لیمو

طرز تهیه ترشی لیمو ترش –

مواد لازم.

لیمو ترش ریز ۱ کیلو
فلفل قرمز ۲ قاشق مربا خوری سر پر
زرد چوبه ۲ قاشق مربا خوری سر پر
نمک ۱ قاشق مرباخوری سر پر
فلفل دلمه ای نگینی خرد شده مقداری
کنجد سیاه ۱ قاشق مرباخوری
تخم گشنیز کمی

لیمو - طرز تهیه ترشی لیموطرز تهیه ترشی لیمو ترش

دوستان عزیز به هیچ عنوان مقداری را که برای فلفل و زردچوبه گفته شد را تغییر ندهید. در ابتدا لیمو ترش تازه و بدون لک را شسته و بعد از خشک کردن هر کدام از لیمو ها را به هشت قسمت مساوی قارچ کرده و با نوک چاقو هسته هایش را جدا می کنیم.و آن را داخل یک ظرف پلاستیکی می ریزیم. با قاشقی که خشک باشد ۲ قاشق فلفل قرمز + ۲ قاشق زردچوبه + ۱ قاشق نمک و فلفل دلمه ای نگینی خرد شده و کنجد سیاه را اضافه کرده و خوب با هم مخلوط می کنیم و پارچه ای تمیز روی ظرف می کشیم و تا سه روز در یک گوشه می گذاریم تا کاملا استراحت کند طی این سه روز . روزی ۳ تا ۴ بار با دو قاشقی که خشک باشد و مطلقا آب نداشته باشد .سراغ آن رفته و زیر و رو می کنیم تا خودش کم کم شروع به کمی آب انداختن بکند . بعد از سه روز آن را داخل یک ظرف با درب محکم ریخته و در جای خنکی قرار می دهیم .

بعد از گذشت چهل روز حسابی لیمو رسیده است . مطمئن هستم وقتی که درب ظرف را باز می کنید از عطر و طعم این لیمو مدهوش می شوید. امیدوارم لذت ببرید.

نکته. طی این مدت درب ظرف را باز و بسته نکنید اگر هوا بکشد سریع کپک می زند.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *