آخرین خبرها

فواید ورزش یوگا

فواید ورزش یوگا ” یوگا ورزشی است که تمام بدن را تحت تاثیر قرار می دهد تا انسجام و پیوستگی از دست رفته را بازیابد . یوگا ورزشی مناسب برای تقویت ماهیچه ها و تقویت روحیه و … میباشد . در این مقاله فواید ورزش یوگا تعرف خواهد شد .

ورزش یوگا - فواید ورزش یوگا
فواید ورزش یوگا

فواید ورزش یوگا

1. انعطاف پذیری بدن : کشش بدن موجب انعطاف پذیری و افزایش دامنه حرکتی عضلات و مفاصل می گردد.با انجام ورزش یوگا انعطاف پذیری بیشتری را در پشت،زانو،کمر،شانه ها،و لگن خواهید داشت.

2. مقاومت : با انجام ورزش یوگا،وزن بدن خود را تحمل می کنید.برای مثال:بر روی یک پا می ایستیدو تعادل خود را نگه می دارید و یا بر روی دستانتان می ایستید.برخی از این تمرینات را باید به آرامی انجام دهید تا قدرت شما افزایش یابد.

3. سفت کردن عضلات : همان طور که قدرت عضلات زیاد می شود،سفتی عضلات نیز رخ می دهد.ورزش یوگا کمک به طویل شدن و لاغر شدن عضلات می کند.

4. کاهش درد : افزایش انعطاف پذیری و قدرت بدن می تواند بسیاری از دردها(مخصوصا درد کمتر) را از بین ببرد.بسیاری از افرادی که کمر درد دارند،یا مدت زیادی را پشت کامپیوتر می نشینند و یا زیاد رانندگی می کنند،می توانند این ورزش را انجام دهند. یوگا باعث سفتی و فشردگی ستون فقرات می شود.با ورزش یوگا از این ناراحتی در امان خواهید بود. همچنین یوگا باعث بهبود توازن و تعادل بدن می شود.باعث دوری از عوامل استرس زا و آرامش ذهنی می شود.

5. بهتر تنفس کردن : بسیاری از افراد، عمل تنفس عمیق را انجام نمی دهند و اکسیژن کافی را به ریه ها انتقال نمی دهند. این ورزش باعث تمرکز روی تنفس می شود و به افراد می آموزد که چگونه از ریه ها بهتر استفاده کنیم. انواع خاص تنفس می تواند به پاک کردن مسیر بینی کمک کندو نیز سیستم اعصاب مرکزی را آرام می کند.این شیوه تنفس ، هم بر جسم هم بر روح دارای اثرات مفیدی است.

منبع : دانشنامه تی تیل , فواید ورزش یوگا

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *