آخرین خبرها

معرفی شهر استانبول

استانبول بزرگترین شهر ترکیه می باشد . استانبول دارای مناطق دیدنی و گردشگری از جمله مینیاتورک , کاخ چیراغان , موزه هنرهای اسلامی ترکیه , موزه باستان شناسی , موزه فرش ترکیه , کاپالی چارشی (بازار بزرگ) , میسیر چارشیسی , و غیره می باشد با دانشنامه تیتیل همراه باشید.

.jpg - معرفی شهر استانبول
مینیاتورک

زمانیکه جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ تشکیل شد پایتخت آن از استانبول به آنکارا تغییر پیدا کرد. اما استانبول محوریت خود بعنوان مرکز تجاری، صنعتی ترکیه را حفظ نمود و هم اکنون نیز بزرگترین شهر ترکیه می‌باشد.

استانبول در ساحل دریای مرمره قرار دارد و تنگه بسفر که این دریا را به دریای سیاه متصل می‌کند، از وسط این شهر می‌گذرد. استانبول یکی از شهر های مهم ترکیه برای خرید و تفریخ می باشد.بخش غربی شهر در قاره اروپا (شبه جزیره تراکیه) و بخش غربی آن در آسیا (شبه جزیره آناتولی) واقع است. وسعت شهر استانبول ۱۵۳۹ کیلومترمربع است.

آب و هوای استانبول

تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد، بارانی و برفی ویژگی آب و هوای استانبول است. میزان بارش سالیانه استانبول به طور میانگین ۸۷۰ میلی متر است. میزان رطوبت نيز اغلب زیاد است.

در استانبول مکان های دیدنی زیادی وجود دارد.از جمله آثار تاریخی استانبول و تفریحگاه ها.

استراحت و تفریح در استانبول

 مکان‌های عمومی برای شنا کردن در شهر در باکرکوی، کوجوک جکمجه سارییی و بوسفروس می‌باشند.

در بیرون شهر جزایر پرینسس دریای مرمر، سیلیوری و توزلا مانند کیلیوس و سیله در دریای سیاه وجود دارد. جزایر پرینسس،آدالاری، پرنس گروهی از جزایر دریای مرمر، جنوب کارتال و پندیک هستند. کاج و سبک نئوکلاسیک کاج سنگی (چوبی) و هنر عصر جدید روش عمارت‌های بزرگ تابستانی عصر عثمانی از قرن‌های نوزدهم و بیستم، کالسکه‌های اسبی (وسایل نقلیه موتوری مجاز نبودند) و رستوران‌های ماهی یک هدف عمومی را تشکیل می‌دهند.

آن‌ها می‌توانند توسط معبر قایق‌ها و معبرهای پر سرعت دنیز اوتوبوسو از امینونو و کارتال برسند. ۹ جزیره، در ۴ منطقه قرار گرفته‌است. سیله یک منطقه و پناهگاه ساحلی ساخته شده و مشهور ترکیه در دریای سیاه، در ۵۰ کیلومتری استانبول است.

کیلیوس یک پناهگاه ساحلی آرام است که از درب شمالی اروپایی بوسفروس در دریای سیاه دور نیست. محل خوبی برای شنا کردن است و در سال‌های گذشته در میان ساکنین استانبول به عنوان مکانی برای گردش عمومی بوده‌است.

کیلیوس یک پارک ساحلی همراه با رستوران‌ها (ماهی) می‌باشد. مجله” نیوزویک” اخیراً استانبول را شهر متصل کننده اروپا نامیده‌است. بعد از چند دهه از سعی در رسیدن شرقی، افتخارات استانبول در کشف مجدد از یک شناخت مدرن و جدید بود، قسمت اروپایی آن از سردترین شهرها در دنیا بوده‌است. زیبایی‌های زیادی وجود دارد، هنوزه شهر هوای ابری همراه با بازارها، کلیساهای روم شرقی و عمارات عثمانی را دارا می‌باشد.

جاذبه های تاریخی استانبول

.jpg - معرفی شهر استانبول
چیراغان

ایاصوفیا

مسجد سلطان احمد

کیزکوله سی (برج دختر)

مینیا تورک

استانبول بوغازی (تنگه استانبول-بسفر)

روملی حصار ( قلعه رومی)

یدی کوله (هفت برج)

گالاتا کوله سی (برج گالاتا)

کاخ توپکاپی

کاخ بیلر بی

کاخ چیراغان

کاخ های دلما باهچا

بام استانبول (تپه های چاملیجا)

جزیره بیوک آدا یا پرنسس

موزه هنرهای اسلامی ترکیه

موزه باستان شناسی

موزه فرش ترکیه

کاپالی چارشی (بازار بزرگ)

میسیر چارشیسی (بازار ادویه)

مستند مکان های دیدنی ترکیه

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید . و از مکان های معروف و زیبای ترکیه اطلاع ندارید حتما این مستند را ببینید این مستند مستندی است به زبان فارسی که کلیه مناطق دیدینی ترکیه رابه تصویر کشیده است این مستند قابل نمایش در دستگاه های دی وی دی می باشد .با دیدن این مستند از یک فرد ترک که در ترکیه زندگی می کند بیشتر اطلاعات خواهید داشت.تمامی مکان های دیدنی ترکیه را به صورت فلیم به نمایش در خواهد اورد و به صورت کلی تاریخچه ای از ان مکان را برای شما معرفی می کند . قبل از رفتن به ترکیه حتما این مستند را ببینید .

 خرید پستی مستند سفر به ترکیه

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *