آخرین خبرها

نکاتی برای محافظت از پوست در تابستان

داشتن پوستي شاداب، درخشان و سالم آرزوي همه است. پير و جوان يا زن و مرد هم تفاوت چنداني ندارد، همه مي خواهند پوستي زيباتر و سالم تر داشته باشند. در حقيقت پوست يکي از ملاک هاي زيبايي ظاهري است و شايد به

baby - نکاتی برای محافظت از پوست در تابستان

 همين دليل بيشتر به آن توجه مي شود.

بيشتر مردم در روزهاي سرد و خشک زمستان، با استفاده از کرم هاي مخصوص سعي مي کنند طراوت و سلامت پوست خود را حفظ کنند. ولي روزهاي گرم تابستان چطور؟ تصور مي کنيد پوست در اين روزها نيازي به مراقبت ندارد؟ متخصصان مي گويند درروزهاي گرم سال پوست بدن به مراقبت بيشتري نياز دارد.

يکي از متخصص بيماري هاي پوست درباره بيماري ها و مشکلات پوستي در فصل تابستان مي گويد: ” با فرارسيدن فصل گرما ممکن است 2 دسته مشکلات پوستي براي فرد ايجاد شود. يک دسته مهم از اين مشکلات، بيماري هاي ناشي از ايجاد عفونت هاي پوستي همچون عفونت هاي قارچي، باکترييايي، ويروسي و ميکروبي هستند که ممکن است در فصل گرما تشديد شود”

وي با اشاره به اين که اين عفونت ها در فصل سرد سال هم وجود دارد، خاطرنشان مي کند: ” گرما، رطوبت و شرايط آب و هوايي در فصل گرم سال مي تواند محيط را بيشتر مستعد ايجاد و رشد عفونت هاي مختلف کند.

به عنوان مثال يکي از عفونت هاي شايع در فصل تابستان و شروع گرما عفونت هاي قارچي است که روي پوست بدن، شکم و دست ها ايجاد مي شود”

عامل اين بيماري نوعي قارچ است که روي پوست بدن همه افراد وجود دارد، ولي در شرايطي که گرما، تعريق و رطوبت وجود دارد، اين قارچ سبب ايجاد ضايعات پوستي مي شود.

براي اين که اين اتفاق دوباره تکرار نشود، لازم است تا حد امکان از رطوبت، گرما و شرايطي که سبب تعريق مي شود، پرهيز کنند.وي به ديگر عفونت هاي شايع در فصل تابستان اشاره مي کند و مي افزايد: زرد زخم يکي از اين عفونت هاست که در فصل تابستان ميان کودکان ديده مي شود. زرد زخم مي تواند به دنبال گزش حشرات و دستکاري روي محل گزش ايجاد شود.

اين عفونت ها معمولا در فصل تابستان شيوع مي يابد، چون هم شدت و تعداد گزش ها بيشتر است و هم گرما و رطوبت، محيط را مستعد رشد بهتر ميکروب مي کند.

مراقب استخرها باشيد

روزهاي گرم و طولاني تابستان که با اوقات فراغت بچه ها همراه مي شود، فرصت خوبي است براي رفتن به استخرها و تفريح و ورزش در آب؛ اما هميشه متخصصان هشدار مي دهند قبل از استفاده از استخر نکات ايمني و بهداشتي را در نظر داشته باشيد.

استفاده از استخرها گاهي باعث بروز عفونت هاي قارچي پوست مي شود؛ اين عفونت ها در محيط استخر، کفش ها و دمپايي هاي مخصوص استخر وجود دارد. در نتيجه پس از استفاده متناوب توسط افراد مختلف، اين عفونت ها براحتي منتقل مي شود.

شيوع و سرايت عفونت هاي ويروسي مانند زگيل و تبخال نيز در فصل گرم و زماني که رطوبت هوا بيشتر است، افزايش پيدا مي کند.

 نشانه عفونت هاي پوستي

عفونت هاي قارچي به صورت لکه هاي قهوه اي در پوست نمايان مي شود. اين لک هاي قهوه اي رنگ ممکن است روي قسمت هاي مختلف بدن ظاهر شود و مي تواند با خارش نيز همراه باشد. عفونت زردزخم نيز به صورت ترشح زردرنگ مشخص مي شود

عفونت هاي ويروسي ممکن است با ترشح و ايجاد دانه هاي ريز آبدار مشخص شود. زگيل نيز عفونت ويروسي ديگري است که به صورت دانه هايي روي دست و پا نمايان مي شود.

عفونت هاي قارچي که در محيط هاي استخرها اتفاق مي افتد بيشتر مربوط به کف پاست و به صورت پوسته ريزي، التهاب و ضايعات پوستي و تاولي کف پا نمايان مي شود.

چگونه از بروز عفونت هاي پوستي پيشگيري کنيم؟

شستشوي مکرر، استفاده از ضد عفوني کننده مناسب، استفاده از صابون و شامپوهاي مناسب و اقدام بموقع براي درمان، از جمله شيوه هاي موثر براي کاهش احتمال بروز عفونت و انتشار آن است . به محض اين که نشانه هاي عفونت اوليه مشاهده مي شود، بايد براي درمان بموقع به پزشک متخصص مراجعه کرد.

در استخرها بايد از دمپايي هاي ضدعفوني شده استفاده کرد و هر فرد بايد دمپايي و لوازم شخصي خود را همراه داشته باشد، تا احتمال بروز مشکلات به حداقل برسد

کرم هاي ضد آفتاب؛ محافظ پوست

چند سالي است استفاده از کرم هاي ضدآفتاب ميان مردم رواج پيدا کرده است. حالا مردم مي دانند قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، چه عوارضي براي آنها ايجاد خواهد کرد.

بنابراين افراد ترجيح مي دهند براي جلوگيري از ابتلا به سرطان پوست، پيشگيري از پيري زودرس و ايجاد چروک يا لکه هاي پوستي از اين محصولات استفاده کنند. البته استفاده از اين کرم ها مخصوص فصل خاصي نيست و هر وقت در محيط باز هستيم، بايد از آنها استفاده کنيم.

هميشه استفاده از کرم هاي ضدآفتاب براي پيشگيري از بروز مشکلات و بيماري هاي پوستي به مردم توصيه مي شود. همچنين مشخص شده است افرادي که در سال هاي گذشته و براي مدت طولاني از کرم هاي ضدآفتاب استفاده کرده اند، حداقل 10 سال از کساني که ضدآفتاب استفاده نمي کنند، جوان تر به نظر مي رسند. بنابراين توصيه مي شود در تابستان و روزهاي گرم سال نيز از اين کرم ها به دفعات بيشتر استفاده شود

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *