آخرین خبرها

تفاوت اهل سنت و وهابیت

تفاوت اهل سنت و وهابیت –

چه تفاوتی بین وهابیها و برادران اهل سنت وجود دارد؟چگونه میتوان سنی ها را از وهابیها تشخیص داد؟

.gif - تفاوت اهل سنت و وهابیت

یکی از علمای اهل سنت در وبلاگش با عنوان “امام اعظم ابوحنیفه”توضیحاتی در مورد وهابیت ارائه داد که قابل توجه است و خشم وهابیها را برانگیخته است.اینها مطالبی است که در وبلاگ ایشان امده است:

وهابیت فرقه ای است که یک قرن پیش بدست محمد بن عبد الوهاب پایه گذاری شد.محمد بن عبد الوهاب که به شدت تحت تأثیر ابن تیمیه قرار داشت ، زیارت قبور و توسل به پیامبر (ص) و اولیای خدا و همچنین هرگونه تبرک جستن به آثار رسول الله (ص) همچون مو و ضریح او را شرک می دانست و عاملان آن را مستحق و بلکه واجب القتل می شمرد. از این رو وقتی حرکت خود را شروع کرد ، ابتدا مسلمانان سنی را گرفته و آنها را وادار می کرد به کفر و شرک خود و پدرانشان اقرار کنند و اگر این کار را نمی کردند ، آن ها را بیرحمانه به قتل می رساندند. اولین کسانی که علیه افکار محمد بن عبد الوهاب برخاستند ، پدرش شیخ عبد الوهاب و برادرش سلیمان بن عبد الوهاب بود. برادرش سلیمان بن عبد الوهاب دو کتاب بنام های “الصواعق الالهیه فی الرد علی الوهابیه ” و ” فصل الخطاب فی رد محمد بن عبد الوهاب ” در رد برادرش نوشت.

اما فرق آن با اهل سنت در این است که اهل سنت ، مسلمانان را تکفیر نمی کنند و آن ها را بصرف اختلاف عقیده مشرک نمی خوانند در صورتی که وهابیت ، معروفترین هنرش تکفیر مسلمانان است. دومین فرق وهابیت با اهل سنت این است که وهابیت خون مسلمانان را مباح می داند و به اندک بهانه ای به ترور و کشتار بیرحمانه مسلمانان از پیر و جوان و کودک و زن و مرد دست می زنند در صورتی که اهل سنت به پیروی از حضرت رسول (ص) که فرمود :‌ انی امرت ان اقاتل الناس حتی… خون و مال و جان مسلمانان را حرام می دانند.

سومین تفاوت اهل سنت با وهابیت در این است که اهل سنت تبرک جستن به آثار حضرت رسول (ص) و توسل جستن به آن حضرت و اولیای الهی و شفاعت را قبول دارند در صورتی که وهابیت این ها را شرک می دانند.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *