آخرین خبرها

راه حل ساده

f8f207a56c5e467a3471ce125f10fafe 200x100 - راه حل سادهدر یك شركت بزرگ ژاپنی كه تولید وسایل آرایشی را برعهده داشت، یك مورد تحقیقات به‌یاد ماندنی اتفاق افتاد: شكایتی از سوی یكی از مشتریان به شركت رسید.

او اظهار کرده بود كه هنگام خرید یك بسته صابون متوجه شدكه آن قوطی خالی است.

بلافاصله با تاكید و پیگیری‌های مدیریت ارشد كارخانه این مشكل بررسی و دستور صادر شد كه خط بسته‌بندی اصلاح شود و قسمت فنی و مهندسی نیز تدابیر لازم را به‌منظور پیشگیری از تكرار چنین مسئله‌ای اتخاذ كند. مهندسان نیز دست به كار شده و راه‌حل پیشنهادی خود را چنین ارائه دادند: پایش (مونیتورینگ)خط بسته‌بندی با اشعه ایكس. به‌زودی سیستم مذكور خریداری شده و با تلاش شبانه‌روزی گروه مهندسان، دستگاه تولید اشعه ایكس و مانیتورهایی با رزولیشن بالا نصب شده و خط مزبور تجهیز شد.

سپس 2 اپراتور نیز به‌منظور كنترل دائمی پشت آن دستگاه‌ها به كار گماشته شدند تا از عبور احتمالی قوطی‌های خالی جلوگیری كنند. نكته جالب توجه در این بود كه درست همزمان با این ماجرا، مشكلی مشابه نیز در یكی از كارگاه‌های كوچك تولیدی پیش آمده بود اما آنجا یك كارمند معمولی و غیرمتخصص آن را به شیوه‌ای بسیار ساده‌تر و كم‌خرج‌تر حل كرد: تعبیه یك دستگاه پنكه در مسیر خط بسته‌بندی تا باد قوطی خالی را از خط تولید دور كند!

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *