آخرین خبرها

طرز تهیه ترشی هندوانه ابوجهل

طرز تهیه ترشی هندوانه ابوجهل  –

شپله یا هندوانه کوهی یا کاپاریس یا هندوانه ابوجهل یا گلک که یکی از گیاهان خوراکی و خودرو در مناطق مختلف پلدشت . کرمانشاه(اسدآباد) همدان و مناطق کویری می باشد . بالابردن مقاومت بدن در برابر سرما خوردگی.خاصییت ضد نفخ. تحریک و تقویت کبد.و ضد عفونی کردن کلیه از جمله خواص این گیاه مفید می باشد که در منطقه کرمانشاه نیز به عناوین مختلف از آن استفاده کرده مخصوصا برای تهیه ترشی شپله که مصرف فراوان دارد.

.jpg - طرز تهیه ترشی هندوانه ابوجهلطرز تهیه ترشی شپله 

ابتدا شپله را بشویید و سر و دم آن را طوری که صدمه به خودش نزنید جدا کنید و در آب جوشیده سرد شده با مقداری نمک به مدت ۵ تا ۶ روز قرار دهید و در طی این چند روز چندین مرتبه آب نمک آن را تعویض کنید.پس از اینکه این چند روز را پشت سر گذاشت شپله را ازآب نمک خارج کرده و در آب ریخته و یکی دوبار می جوشانیم و مجددا صاف می کنیم مواظب باشید که شپله ها له نشوند سپس در سبد ریخته تا آب اضافیش خارج شود و تلخی آن برود.چون شپله در حالت عادی بسیار تلخ می باشد به هندوانه ابوجهل مشهور است و برای همین این مدت برای تهیه آن به طول می انجامد بعد از اینکه حسابی آب شپله ها خارج شد و سرد شدند آنها را درون شیشه ریخته و روی آن مقداری سرکه و نمک ریخته و در جای خنک قرار دهید. به هیچ عنوان عطر این ترشی با هیچ ترشی قابل قیاس نمی باشد.

4/5 - (92 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *